خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

طرح تفکیک زباله از مبداء با استفاده از تجربیات ملی و بین المللی در کرج اجرا شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۶۲۳

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج گفت: طرح تفکیک زباله از مبداء با استفاده از تجربیات ملی و بین المللی با برنامه ریزی 5 ساله در کرج تهیه و اجرا شود.

به گزارش ایلنا، حسین محمدی در هجدهمین جلسه کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج به ضرورت اجرای طرح تفکیک از مبداء زباله اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء با هدف ارتقای فرهنگ زیست محیطی در شهروندان برای کاهش تولید پسماند می‌تواند تاثیر مطلوبی بر چرخه بازیافت و حفظ محیط زیست داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه 5 الی 7 درصد از زباله های خشک، زباله های ارزشمندی هستند که می تواند برای شهرداری درآمدزایی داشته باشد، افزود: تاکنون یکپارچه ‌سازی جمع آوری اصولی پسماند از مبداء در سطح کرج اجرا نشده است در حالی که می تواند درآمدزایی پایداری برای شهر داشته باشد.

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر کرج با اشاره به اینکه تفکیک زباله از مبداء می تواند 50 میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد، افزود: تعداد زیادی از افراد در سطح شهر بدون داشتن شناسنامه و داشتن متولی درحال جمع آوری پسماند از سطح شهر هستند در این راستا با توجه به خطرات زیست محیطی در ایام کرونا ویروس از سازمان مدیریت پسماند درخواست داریم که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص زباله های کرونایی برنامه ریزی لازم برای مدیریت و جمع آوری زباله ها را انجام دهد.

محمدی از شهروندان خواست بخشی از پسماندهای پر خطر این روزهای منزل مانند دستکش یکبار مصرف، ماسک و اجزای ویژه که سلامت دیگر شهروندان را تهدید می‌کند، جداگانه و در فضای مناسب بسته‌بندی و از مخلوط کردن با دیگر پسماندها و رها نمودن آن اکیداً اجتناب کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز