خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

اولویت کاری شهرداری قزوین توسعه سرانه فضاهای تفریحی است

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۵۱۸

شهردار قزوین گفت: گسترش سرانه فضاهای ورزشی و تفریحی برای شهروندان قزوینی در دستورکار و برنامه‌های مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیاوش طاهرخانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های شهرداری قزوین، اظهار کرد: شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری قزوین توجه ویژه‌ای به توزیع متوازن امکانات شهری دارند و توسعه سرانه فضاهای ورزشی و تفریحی در سطح محلات از اهداف و دغدغه مدیریت شهری است.

شهردار قزوین افزود: یکی از اقدامات و فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین، توسعه فضاهای ورزشی و گسترش آنها در سطح محلات برای رفاه حال شهروندان است تا در کنار ایجاد اماکن ورزشی، توسعه سرانه فضای سبز نیز تحقق یابد.

طاهرخانی با اشاره به لزوم تعامل و همکاری مدیران برای توسعه شهری قزوین، بیان کرد: احداث بوستان شهروندی در قزوین طی ۱۵ ماه با همکاری بسیج سازندگی، نشان دهنده تعامل و همکاری مدیران شهری قزوین برای دستیابی به توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه افتتاح پارک آموزش شهروندی در ناحیه مینودر به مساحت یک هکتار از طرح‌های مهم شهرداری منطقه سه است، ادامه داد: ساختمان پارک آموزش شهروندی ۷۵۰ مترمربع زیربنا دارد که شامل فضای سبز، سرویس بهداشتی، دستگاه‌های ورزشی، بازیگاه کودک و المان‌های مختلف است.

این مسئول اعتبار این پروژه را چهار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این طرح به عنوان نخستین پارک آموزش شهروندی با رویکرد مدیریت پسماند شناخته می‌شود و بیش از ۱۵ المان ساخته‌ شده با مصالح و مواد بازیافتی به‌ منظور زیبایی و ترویج فرهنگ بازیافت و کاهش میزان تولید زباله در این پارک نصب شده است.

شهردار قزوین در ادامه به بهره برداری از طرح پاتوق محله در منطقه ۲ شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت ٢ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ٥٠٠ میلیون تومان در محله فردوسی تعریف شده است.

طاهرخانی با بیان اینکه احداث پاتوق محله سبب گفت و گو و دید و بازدید بیشتر اهالی محله و تعامل آنان با یکدیگر می‌شود، ادامه داد: قوی شدن تعاملات اجتماعی، ارتقای کیفیت محیط شهری و سرزندگی، افزایش حس تعلق به محله و امنیت اجتماعی از اهداف این طرح بوده است.

وی با بیان اینکه آموزش، کلید توسعه شهری است، افزود: طرح فرهنگسرای شهید محمد منتظری نیز به مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در منطقه جنوب شهر قرار دارد و احداث آن ۲۴ ماه طول کشیده است.

این مسئول یادآور شد: توسعه فضاهای فرهنگی ورزشی و برقراری عدالت اجتماعی در حوزه دسترسی عموم مردم به مراکز فرهنگی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان از جمله اهداف افتتاح این فرهنگسرا است.

شهردار قزوین افزود: در این فرهنگسرا کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های هنری، خانه کودک، آمفی تئاتر، نگارخانه، کتابخانه و سالن‌های مطالعه برای استفاده عموم مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان پیش‌بینی شده است.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: احداث پروژه مخزن آب بوستان باراجین هم در دستور کار شهرداری قرار دارد.

حکمت اله داودی رئیس شورای شهر قزوین نیز در ادامه این مراسم گفت: علیرغم تنگناهای اقتصادی امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، پروژه‌هایی مانند کمربندی شرق تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

داودی افزود: نگاه شورای شهر به مناطق کم برخوردار بیشتر است و در این راستا بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی از جمله بوستان شهروندی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه احداث پارک بانوان در دستور کار شهرداری و شورای شهر است، افزود: فرهنگسرای چوبیندر هم تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز