خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:

تلاش برای مهار آتش جنگل‌های ارسباران/ اطفای 90 درصدی آتش

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۵۱۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مراتع مشجر مشرف به جنگل‌های ارسباران، گفت: تلاش برای مهار این آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمدباقر هنربر، با بیان اینکه این آتش سوزی از شب گذشته در 4 نقطه از منطقه کلاله شهرستان خداآفرین شروع شد، افزود: آتش‌سوزی در 3 نقطه مهار شده و مهار آن در یک نقطه کاملا صخره‌ای و سخت عبور همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به سختی کار در این منطقه و کمبود نیرو برای مهار آتش سوزی، از دستگاه های ذیربط شهرستان کلیبر درخواست اعزام نیروی اضافه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: نیروهای سپاه، هلال احمر، منابع طبیعی و محیط زیست و تعدادی از اهالی روستای کلاله هم اکنون در حال مهار آتش سوزی در این منطقه هستند.

هنربر، با اشاره به اینکه سطح آتش سوزی خیلی وسیع نیست، ادامه داد: بیش از 90 درصد آتش سوزی‌ها در اثر خطای انسانی روی می دهد و خاموش نکردن آتش توسط کشاورزان، انداختن ته سیگارها و بطری‌ها در طبیعت از جمله علل آتش سوزی‌ها است.

اطفای 90درصدی آتش جنگل های ارسباران
مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی گفت: 90 درصد از آتش‌سوزی مراتع مشجر مشرف به جنگل‌های ارسباران خاموش شده است.

رحیم مهردادی با بیان اینکه هم اکنون گروه های مهار در حال لکه گیری آتش سوزی منطقه هستند، افزود: با تلاش8 گروه از نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، فرمانداری خداآفرین، سپاه، هنگ مرزی و جوامع بومی و محلی آتش سوزی این مراتع چند ساعت پیش خاموش شد.

وی علت آتش سوزی روشن کردن کوپه آتش توسط تعدادی از افراد دانست و گفت: افرادی در منطقه اتراق کرده و به هنگام ترک محل اقدام به خاموش کردن آتش نکرده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز