خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

غفلت در حوزه ادبیات کودک و نوجوان/ ادبیات کودک نتوانسته رشد چشمگیری داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۵۰۲

نویسنده و شاعر جوان آذربایجان‌شرقی گفت: نباید از حوزه ادبیات کودک و نوجوان غفلت کرد.

بهنام عبداللهی شاعر و نویسنده جوان تبریزی در خصوص اهمیت ادبیات کودک و نوجوان به خبرنگار ایلنا، گفت: ادبیات کودک و نوجوان، پایه و اساس سوادآموزی افراد جامعه است و امروز کم توانی فارغ التحصیلان دانشگاه ها در خواندن و نوشتن صحیح، بی ارتباط با غفلت در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیست.

وی افزود: متاسفانه بیشتر مولفان بر این باورند که ورود به حوزه ادبیات کودک و نوجوان، چندان اهمیت و جلوه حرفه‌ای ندارد و البته در به وجود آمدن چنین نگرش هایی، نهادهای فرهنگی می توانند مقصر باشند.

عبداللهی عنوان کرد: این نوع نگاه باعث شده است که بیشتر کودکان و نوجوانان مستعد در داستان نویسی و شعرسرایی، در سریع ترین زمان ممکن، لحن ادبیات خود را به ادبیات بزرگسال نزدیک‌تر کنند تا از جانب جامعه، بیشتر مورد استقبال قرار بگیرند.

این نویسنده و شاعر جوان همچنین درباره وضعیت امروز ادبیات کودک و نوجوان گفت: همه عواملی که گفته شد، در وضعیت ادبیات کودک و نوجوان تاثیر دارد اما آنچه می‌توان به عنوان ارزیابی کلی بیان کرد، این است که با توجه به سرعت رشد تکنولوژی، ادبیات کودک و نوجوان در کشور ما نتوانسته رشد چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: همین باعث می شود که این روزها در حوزه کودک و نوجوان، تولیدات فرهنگی ما از جمله تولیدات سینمایی که پایه آن هم ادبیات کودک و نوجوان است، نتواند در مقابل تولیدات فرهنگی دشمنان برای این قشر سنی، قد علم کند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: فضای مجازی این بستر را فراهم کرده است که کودکان و نوجوانان، به اطلاعاتی فراتر از اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند و ضروری است که با تقویت ادبیات کودک و نوجوان، بتوانیم پاسخگوی نیازهای فکری گسترده آنان باشیم.

این نویسنده و شاعر نوجوان با بیان اینکه محتوای تولیدات ادبی برای کودکان باید متناسب با شرایط و وضعیت روز جامعه و دنیا باشد، افزود: بر همین اساس باید مولفان این حوزه، دقت نظر و ظرافت ادبی بیشتری داشته باشند تا بتوانند مفاهیم امروزی و شاید بزرگسالان را به کودکان انتقال دهند.

وی با توصیه کودکان و نوجوانان برای عضویت در مراکز کانون پرورش فکری، گفت: اگر چه امروزه نهادهای متنوعی برای تربیت فکری کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند اما کانون، به جهت کتاب محور بودن و چندین دهه کار در حوزه تالیف کتب تخصصی برای افراد زیر ۱۸ سال، می‌تواند مامنی مطمئن برای کودکان باشد..

گفتنی است بهنام عبداللهی متولد سال ۱۳۸۰ در تبریز بوده، از کودکی نوشتن داستان و سرودن شعر را از کانون پرورش فکری آغاز و سپس با نشریات نوجوان کوله پشتی (روزنامه شهروند) و دوچرخه (همشهری) همکاری کرد. او هم اکنون خبرنگار یکی از خبرگزاری‌های کشور در آذربایجان شرقی بوده و چندین اثر برتر در جشنواره‌های رسانه‌ای نیز داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز