خبرگزاری کار ایران

معاون دانشکده پزشکی تبریز خبر داد:

90 درصد بار درمان و تشخیص کرونا برعهده رزیدنت‌هاست/ حقایق باید به مردم منعکس شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۴۸۱

معاون تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی تبریز گفت: 90 درصد بار درمانی و تشخیصی کرونا بر عهده اساتید دانشگاه و رزیدنت‌ها بوده و چهار گروه بیهوشی، طب اورژانس، عفونی و داخلی در طول این چهار ماه به طور مستقیم با بیماران مبتلا به کرونا درگیر بوده‌ و در خط مقدم پذیرش این بیماران حضور داشته‌اند.

مهدی امیرنیا، چهارشنبه هجدهم تیرماه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: 100 درصد رزیدنت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در راه خدمات رسانی به کرونایی‌ها درگیر هستند.

وی افزود: سایر رشته‌های گروه پزشکی هم به طور غیرمستقیم با بیماران کرونایی سر و کار داشته و مجبوریم برای درمان بیماری‌های همراه کرونا از دیگر گروه‌ها هم استفاده کنیم.

معاون تخصصی و فوق تخصصی دانشکده پزشکی تبریز در ادامه با اشاره به آمار رزیدنت‌های دانشکده پزشکی تبریز، اظهار کرد: 628 رزیدنت، 45 رزیدنت فوق تخصصی و 23 دستیار فلوشیپ در دانشکده پزشکی داریم.

وی، ضمن قدردانی از تلاش بی‌وقفه دستیاران در پاندمی کووید19، گفت: رزیدنت‌ها در بخش‌های کرونایی وقت خالی ندارند و به طور 24 ساعته مشغول به کار هستند. هر چند تلاش رزیدنت‌ها قابل جبران نیست، اما از مدیران گروه‌ها خواسته‌ایم تا برای حمایت مالی از آنها میزان همکاری رزیدنت‌ها را به ما اعلام کنند.

امیرنیا تاکید کرد: رسانه‌ها حقایق مربوط به بیماری را در چارچوب قوانین به مردم منعکس کنند، منظورمان نگران کردن و نگرانی بی‌جای مردم نیست، اما حقیقت‌ها نیز باید به مردم منعکس شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز