خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی سمنان خبر داد:

کشف یک عدد کوزه سفالی و فلزیاب از منزل فروشنده مواد مخدر در دامغان/ دستگیری حفار غیر مجاز در مهدیشهر

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۱۷۲

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: یک عدد کوزه سفالی و فلز یاب از منزل فروشنده مواد مخدر در دامغان کشف و حفار غیر مجاز در حال حفاری در مهدیشهر دستگیر شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی افزود: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان، از حفاری در مهدیشهر جلوگیری و فرد متخلف دستگیر شد.

وی گفت: بر اساس تماس شهروندان مبنی برحفاری در منزل مسکونی واقع در مهدیشهر، تیم عوامل یگان حفاظت این اداره کل به محل اعزام شدند و پس از هماهنگی با انتظامی شهرستان مهدیشهر و با داشتن دستور مقام قضایی برای ورود به منزل، یک مورد حفاری غیر مجاز در یکی از اتاق‌های خانه مشاهده شد.

سرهنگ کربلایی افزود: همچنین در عملیات مشابه انجام شده در شهرستان دامغان یک دستگاه فلزیاب و کوزه سفالی از منزلی کشف شد.

وی بیان کرد: در بازرسی از منزل فردی معتاد و فروشنده مواد مخدر، توسط عوامل انتظامی شهرستان دامغان و همکاری کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان یک دستگاه فلزیاب به همراه یک عدد کوزه سفالی کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تشکر از اطلاع رسانی هم استانی‌ها و فراهم شدن پیشگیری از وقوع جرایم تاکید کرد:صیانت از میراث‌فرهنگی در استان سمنان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هموطنان دارد.

وی گفت: هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به سامانه خبری یگان حفاظت آثار تاریخی استان سمنان با شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

ابوالقاسم کربلایی گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات)هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب مجازات خواهد شد و اشیا مکشوفه و ادوات حفاری به نفع دولت ضبط می‌شود.

وی ادامه داد: فروش، تبلیغ و نگهداری از دستگاه‌های فلزیاب به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی احتیاج دارد و هرگونه تبلیغ از طریق رسانه عمومی باید حتما اجازه سازمان میراث فرهنگی را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز