خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

محدوده ترمینال کلانتری در آزادراه تهران - قزوین گلوگاه ترافیکی ایجاد کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۱۶۵

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شورای شهر کرج گفت: عدم ساماندهی محدوده ترمینال شهید کلانتری موجب ایجاد گلوگاه ترافیکی در آزادراه تهران – قزوین شده و چهره یکی از ورودی های اصلی شهر را مخدوش و نازیبا کرده است.

به گزارش ایلنا، مهدی حاجی قاسمی طی سخنانی در نشست تخصصی "بررسی مشکلات ترافیکی ترمینال شهید کلانتری" که امروز با حضور مسئولان پلیس راهور استان، اداره کل راهداری البرز، سازمان حمل و نقل بار و مسافر و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج برگزار شد، اظهار کرد: با اینکه هزینه های سنگینی برای احداث آزادراه تهران صورت گرفته اما موانعی همچون ترمینال شهید کلانتری به گلوگاه های ترافیکی تبدیل شده و احتمال خطر تصادفات رانندگی را افزایش داده اند و به لحاظ زیبایی شناسی نیز چهره یکی از ورودی‌های اصلی شهر را مخدوش کرده است.

وی افزود: باید با ایجاد دیوار و حائل بتنی مسیر دسترسی به پایانه کلانتری از آزادراه مسدود شود و در فاصله چندصد متری قبل و بعد ترمینال که احتمال توقف خودروهای مسافری در آنجا می رود نیز دوربین های نظارتی وصل شود تا بسته ای از اقدامات سلبی به حذف این گلوگاه ترافیکی منجر شود. اعتقاد دارم هرگونه هزینه کرد برای این هدف بی ثمر و بی نتیجه نیست، چرا که آزادراه یک مسیر ملی است و ساماندهی ترمینال به مطالبه ای جدی تبدیل شده است.

دبیر اول و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: در بودجه سالانه شهرداری اعتبار لازم برای احداث ترمینال مرکزی متناسب با جمعیت شهر در نظر گرفته شده اما فعلاً زمین مناسب جانمایی نشده است لذا اولویت خود را بر ساماندهی پایانه شهیدکلانتری متمرکز کرده ایم، البته قطعه زمینی در حوالی متروی محمدشهر جانمایی شده که متعلق به جهاد کشاورزی است و در صورت پیشبرد مذاکرات برای تملک آن، می‌تواند گزینه مناسبی برای استقرار پایانه جامع استان باشد.

حاجی قاسمی در پایان تصریح کرد: با تسریع و تکمیل عملیات تعریض اتوبان توسط اداره کل راهداری، حذف مسیرهای دسترسی از آزادراه به ترمینال و کنترل ترافیکی از طریق نصب دوربین‌های نظارتی می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای حذف ترافیک و راهبندان در محدوده مذکور باشد و با در نظر گرفتن قدمت چند دهه ای این معضل، نهادهای مربوطه به ویژه شهرداری کرج باید با همکاری بین بخشی برای ساماندهی آن در اسرع وقت تلاش کنند و شورای شهر نیز برای تصویب لوایح حمایتی از آمادگی لازم برخوردار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز