خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق کرمان مطرح کرد؛

تدوین دستورالعمل تامین نقدینگی فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۰۳۲

رئیس اتاق کرمان گفت: دستورالعمل تامین نقدینگی مورد نیاز فعالان بخش کشاورزی استان به ویژه در بخش پسته، خرما و محصولات جنوب کرمان تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمهدی طبیب زاده در نشست با رئیس امور شعب بانک کشاورزی استان و روسای کمیسیون های کشاورزی و بیمه، بانک و مالیات اتاق کرمان، افزود: بنا به دستور مدیرعامل بانک کشاورزی ایران، اتاق کرمان به همراه بانک کشاورزی استان دستورالعملی را برای چگونگی تامین نقدینگی مورد نیاز کشاورزان تدوین و به مرکز اعلام کنند. وی ادامه داد: قرار شده در این دستورالعمل در رابطه با امهال بدهی‌های گذشته کشاورزان به بانک کشاورزی، تامین نقدینگی برای ساماندهی صادرات محصولات باقی مانده در انبارها و همچنین نگهداری باغات و اداره مزارع و مجموعه‌ها در فرآوری کشاورزی، موارد موثر و کارگشا در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان کرمان گفت: پیشنهاد می شود اتاق کرمان چند صادرکننده مطرح استان را که می توانند حداقل 70 درصد محصولات کشاورزان را خریداری و صادرات کنند، به بانک کشاورزی معرفی کند.

الله‌داد محمدی‌مفرد، افزود: با تامین نقدینگی به صورت سرمایه در گردش برای خرید محصولات، کشاورزان و باغداران مجبور نیستند محصولات خود را زیر قیمت بفروشند و از سوی دیگر دغدغه خرید کود و سم و سایر موارد برای نگهداری باغات و مزارع خود را ندارند.

وی اظهار کرد: یک سوم مطالبات غیرجاری استان مربوط به بانک کشاورزی است و به دلیل محدودیت های بانکی تا حد امکان با مشتریان مدارا کرده‌ایم و نمی توان گفت با آنها همراهی نشده است. محمدی مفرد، بیان کرد: گاهی مردم فکر می کنند که تسهیلات دریافت کرده از بانک کشاورزی را نباید بازگردانند در صورتی که باید زنجیره فعال باشد تا همچنان بتوان تسهیلات ارائه کرد.

 در این نشست پیشنهاداتی برای لحاظ شدن در این دستورالعمل ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز