خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو مطرح کرد:

تکمیل طرح‌های آب‌رسانی در استان بوشهر ضروری است

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۰۲۶

وزیر نیرو گفت: تکمیل طرح‌های آب‌رسانی در استان بوشهر ضروری است و این وزارتخانه برای برطرف کردن مشکلات ناشی از تأمین آب در این استان حمایت لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان امروز - سه شنبه 17 تیرماه - در نشست با استاندار بوشهر، معاون نظارت بر بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: سرعت بخشی در اجرای طرح‌های آب‌رسانی در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو است.

وی اضافه کرد: همچنین تأمین بخشی از آب استان‌های ساحلی از طریق آب‌شیرین‌کن مورد توجه ویژه قرار دارد.

اردکانیان با اشاره به اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها را مورد تأکید قرار داد و گفت: سرعت بخشی در راه‌اندازی پروژه‌های آب‌شیرین‌کن‌ این استان ازجمله آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم در اولویت برنامه‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب است.

استاندار بوشهر در این نشست گفت: در زمان حاضر وضعیت آب‌رسانی در استان بوشهر بهبود یافته و با تکمیل طرح‌های در دست اجرا به وضعیت پایداری در این بخش دست می‌یابیم.

عبدالکریم گراوند افزود: افزون بر نوسازی شبکه‌های آب‌رسانی برای تأمین آب آشامیدنی روستاها و شهرهای استان بوشهر عملیات اجرایی پروژه‌های آب‌شیرین‌کن‌ نیز آغاز شده که روند آنها مطلوب است.

وی ادامه داد: پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر با اجرای طرح توسعه‌ای ظرفیت تولید آب آن به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب رسید که نقشی مهم در برطرف کردن مشکلات آب‌رسانی در مناطق مختلف شهر بوشهر ازجمله برطرف کردن جیره‌بندی در منطقه‌های جنوبی این شهر شده است.

استاندار بوشهر گفت: در زمان حاضر ۲ پروژه بزرگ آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم در دست اجراست که تکمیل این پروژه‌ها از اولویت‌های برنامه‌های استان بوشهر است.

گراوند با اشاره به طرح‌های آب‌رسانی در روستاهای استان بوشهر، تأسیسات آب‌ آشامیدنی روستاها در قالب مجتمع‌های روستایی را ازجمله پروژه‌های شاخص و مؤثر در پایداری تأمین آب آشامیدنی این استان عنوان کرد.

وی درباره روند اجرای طرح‌های شبکه‌گذاری فاضلاب در بوشهر گفت: بافت تاریخی بوشهر یکی از مناطق مهم و باارزش این شهر است که طرح فاضلاب در آن اجرایی شده و اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در زمان حاضر مجوز تولید ۱۵۰ هزار مترمکعب آب از آب‌شیرین‌کن‌ها برای شهرها و روستاهای این استان صادرشده و با حمایت وزیر نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب بخشی از این پروژه‌ها در مدار بهره‌برداری قرار دارد و بخشی هم امسال و مابقی در سال‌های بعد تکمیل و افتتاح می‌شود.

عبدالحمید حمزه پور بیان کرد: تکمیل پروژه آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر و ۲۸ هزار مترمکعبی جم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که تلاش می‌شود بر اساس برنامه تعیین‌شده وارد مدار تولید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز