خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی:

معیشت هنرمندان تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است/ برخی به اشتغال‌ پاره وقت روآورده اند

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۹۶۵

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به تعطیلی رویدادهای فرهنگی و هنری به دلیل شیوع کرونا معیشت هنرمندان به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است، به طوری که هنرمندان مجبور به اشتغال در شغل های پاره وقت شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بدرشکوهی درمورد مشکلات اهالی فرهنگ و هنر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن اهالی فرهنگ و هنر از این بحران، دولت به دنبال حمایت از اهالی این قشر است.

وی با بیان اینکه تا جایی که امکان داشته باشد دولت در این شرایط از اهالی فرهنگ و هنر حمایت می کند، گفت: مسائل و مشکلات مربوط به این حوزه مانند کمبود فضای فرهنگی، سالن های نمایشگاهی، سالن تئاتر، موسیقی و سالن های تمرین باید به صورت جدی پیگیری شود و مسئولان متولی با شایستگی تمام تمهیدات لازم را در این زمینه اتخاد کنند.

وی اظهار کرد: باید تمهیداتی مانند ارایه بسته های حمایتی برای هنرمندان در نظر گرفته شود و با رعایت پروتکل های بهداشتی، رویدادهای فرهنگی به شکل منطقی و متعارف ادامه یابد.

بدرشکوهی، ادامه داد: تامین و تخصیص اعتبار و ضرورت توجه بیش از گذشته در شان حوزه فرهنگ و هنر و جایگاه شهر اولین ها ایجاب می کند گام های موثری در این زمینه برداشته شود.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت حل مشکل خانه هنر تبریز یادآوری کرد: خانه هنر از گذشته تاکنون با توافق شهردار وقت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های مربوطه در اختیار تعدادی از انجمن ها و تشکل های صنفی مربوط به این بخش گذاشته شده است و در روزهای اخیر مواردی در خصوص شکایت شهرداری تبریز برای برگرداندن این مکان به شهرداری در رسانه ها منعکس شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: این موضوع باید برای همیشه حل شود چرا که گاهی اوقات مسایلی که مطرح می شود موجب نگرانی اهالی فرهنگ و هنر می شود و در این زمینه نیز باید تمهیدات جدی اتخاذ شود.

بدرشکوهی، با اشاره به تجهیز و راه اندازی سالن تئاتر شهر تبریز افزود: این سالن تنها محل مناسب برای ایفای نقش اهالی تئاتر است که در این عرصه فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: سالن تئاتر تبریز در سال ۱۳۴۹ برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفری این شهر ساخته شده  است و در زمان کنونی پاسخگوی نیاز جمعیت ۲ میلیون نفری تبریز نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز