خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی تایباد خبر داد:

آغاز برداشت خربزه در سطح ۵ هزار هکتار از اراضی تایباد

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۸۶۸

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: برداشت خربزه از سطح ۵۶۰۰ هکتار از اراضی مستعد کشت این محصول از اواسط تیرماه آغاز شده است.

محمد میری دیسفانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱۲ هزار تن خربزه از مزارع تایباد برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

وی با اشاره به میانگین تولید ۲۰ تن خربزه در هکتار، افزود: از زمان کاشت تا برداشت این محصول به ازای هر هکتار زمینه اشتغال برای ۳۰ نفر روز فراهم می‌شود. 

میری دیسفانی اظهار کرد: سال گذشته ۷۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در تایباد به کشت خربزه اختصاص داشت که امسال با یک کاهش در کاشت مواجه شده است و این عامل به دلیل جلوگیری از هدر رفت آب و جایگزین کردن محصولات کم آب طلب است.

وی ادامه داد: امسال ۱۰۰ درصد مزارع خربزه در این شهرستان با استفاده از مالچ پلاستیک کشت شده که باعث حفظ رطوبت و مبارزه با علف های هرز می شود.

مدیر جهادکشاورزی تایباد گفت: کار برداشت خربزه در تایباد از اواسط تیرماه آغاز شده و حدود یک ماه ادامه دارد.

شهرستان تایباد بیش از ۴۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز