خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان اعلام کرد؛

انجام ۱۰۲ فقره نمونه برداری استاندارد از بازار قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۷۸۹

مدیرکل استاندارد استان قزوین میزان انجام آزمون انطباق با استاندارد از کالاهای نمونه برداری شده در بازار استان قزوین در قالب طرح طاها در سه ماهه نخست امسال را ۱۰۲ فقره اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیروس صارمی گفت: طرح اجرای هماهنگ استاندارد یا طاها هرساله با هدف نظارت بر بازار برای عرضه کالاهای استاندارد و جلوگیری از ارائه محصولات غیراستاندارد و جمع‌آوری آنها از مراکز عرضه از سوی سازمان ملی استاندارد اجرا می شود.

 مدیرکل استاندارد استان افزود: در این طرح کارشناسان ادارات کل استاندارد با حضور در بازار و نمونه برداری تصادفی از محصولات، آنها را به آزمایشگاه ها ارسال می کنند و کالای مربوطه در این مکان ها برای انطباق با شاخص های استاندارد آزمون می شود.

صارمی بیان کرد: اگر کالایی در این آزمون‌ها از شاخص‌های لازم در استاندارد تعیین شده خود برخوردار نباشد، مراتب به اطلاع واحد تولیدی مربوطه رسانده و به آن تذکر و اخطار داده می شود.

وی یادآور شد: علاوه بر نمونه برداری تصادفی از کالاهای عرضه شده در سطح بازار و فروشگاه ها، کارشناسان استاندارد به شکل ماهانه با حضور در خط تولید صنایع به نمونه برداری تصادفی محصولات در حال تولید و آزمون آنها نیز اقدام می‌‌‌‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: علاوه بر آزمون تصادفی کالاهای تولیدی در صنایع و مراکز عرضه، آزمون باسکول‌ها، نازل های سوخت و وسایل سنجش مورد استفاده در دادو ستدهای عمومی (ترازوها) و آزمون انگ فلزات گران بها از دیگر آزمون های مستمری است که  از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد به شمار می رود.

 مدیرکل استاندارد استان اضافه کرد: اگر باسکول، نازل های سوخت و ترازوهای مورد استفاده در اصناف دارای ایراد و نقص فنی باشند پلمپ شده و تا رفع ایراد و نقص اجازه فعالیت نخواهند داشت.

صارمی ادامه داد: با توجه به وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر تدوین استاندارد و نظارت بر اجرای  آن در خصوص فرآورده های مشمول استاندارد اجباری، طرحی از سال ۸۴ با عنوان طرح جامع اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) در کشور به اجرا در آمد که در این طرح علاوه بر کنترل کالاها در محل تولید، کالاها و فرآورده های مشمول استاندارد اجباری در محل عرضه، توزیع وتمرکز مورد بازرسی قرار می گیرند و علاوه بر بررسی نشان ملی استاندارد، به منظور حصول اطمینان از دارا بودن حداقل های کیفیت، ایمنی وسلامتی، از کالاهای مشمول این طرح نمونه برداری می شود و در آزمایشگاه های مربوطه مورد آزمون قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز