خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح سامانه دوم انتقال آب اصفهان اردستان با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۷۸۸

معاون بهره برداری و توسعه آب رسانی سازمان آب و فاضلاب استان اصفهان گفت : برای اجرای طرح سامانه دوم انتقال آب اصفهان اردستان به اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ناصر اکبری در جلسه کارگروه آب اردستان،اظهار کرد: برای اجرای این طرح علاوه بر تامین اعتبار دولتی نیاز به سرمایه گذار بخش خصوصی است، زیرا با شرایط موجود کشور اعتبارات دولتی جوابگوی نیاز این طرح است.

وی با اشاره به وضعیت طرح اول آبرسانی اصفهان به اردستان افزود : این طرح در سال ۱۳۷۷ افتتاح و ظرفیت انتقال آن ۹۵ لیتر در ثانیه بود که در مجموع ۸۶ لیتر در ثانیه به شهر ستان آب تحویل شده قرار بود شهرهای اردستان و زواره را تحت پوشش قرار دهد.

اکبری تصریح کرد: با بار‌گیری‌های انجام شده در مسیر خط انتقال و تحت پوشش قرار دادن‌ ۲۰ تا ۳۰ روستا عملا سهم آب این دو شهر کاهش یافته اضافه شدن مجتمع جنبه و ومکان نیز باعث کاهش بیشتر آب این دو شهر شده است.

وی گفت: در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۹۹ استان اصفهان از آب پایدار برخوردار بوده ،طی ۱۱ سال گذشته با افزایش جمعیت بالغ بر ۴۰۰ هزار انشعاب جدید بارگذاری شده سهمیه آب جدید اضافه نشده با مدیریت منابع و اقدام های فنی کاهش آب تامین شده است.

معاون بهره برداری و توسعه آبرسانی آب و فاضلاب اصفهان، درباره تکمیل مجتمع برزاوند اردستان گفت : این طرح حدود ۱۰۰ کیلومتر شبکه اصلی خواهد داشت که ۱۲ کیلومتر آن در حال اجراست و تاکنون ۷.۵ کیلومتر آن تکمیل شده ، ۵ تا ۶ روستا را تحت پوشش قرار داده ، اگر بتوانیم از اعتبارات دولتی استفاده کنیم طرح تکمیل و از آب سامانه دوم بهره مند خواهد شد.

اکبری درباره اصلاح‌ شبکه آب و اجرای مجتمع روستای نیسیان خاطرنشان کرد : ۷ کیلومتر از این شبکه با همیاری دهیاری و با صرف هزینه ۶ میلیارد ریال اجرا شده برای اجرای کل مجتمع شامل خطوط انتقال ، ایستگاه های پمپاژ به ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است ، از طرفی در سال جاری شبکه داخلی روستاهای نیسیان و کهنگ تکمیل خواهند شد.

وی از تصویب ۳ طرح آبرسانی استان اصفهان در آب و فاضلاب کشور خبر داد و تصریح کرد : خط اتتقال ۱۴۰۰ و ۲۵۰۰ از جمله این طرح هاست که با اجرایی شدن آن ها ۱۵۰ لیتر آب در روز و ۲۵۰ لیتر آب در شب در هر ثانیه به سامانه آب اصفهان اضافه خواهد شد.

معاون بهره برداری و توسعه آبرسانی استان گفت: تلاش می ‌کنیم با برنامه‌ریزی حمل آب با تانکر را حذف و از آب پایدار در روستاها استفاده شود.

اکبری درباره مجتمع آبرسانی روستای موغار،خاطرنشان کرد : با استفاده از دستگاه آب شیربن کن و انتقال آب چاه حوالی پلیس راه به این مجتمع مشکل آب شرب روستاهای تحت پوشش را برطرف خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز