خبرگزاری کار ایران

کارشتاس سازمان هواشناسی خبرداد:

افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور/ خیزش گرد و خاک در استان‌های شرقی

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۷۷۰

کارشناس هواشناسی آخرین وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، امین حسین نقشینه گفت: برای امروز مناطق شمالی استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان، ارتفاعات کرمان، جنوب استان یزد، ارتفاعات زاگرس مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و استان مازندران گاهی رگبار، رعد و برق و وزش شدید باد را در ساعت بعدازظهر و اوایل شب پیش بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: فردا هم همین شرایط در این مناطق وجود دارد و علاوه بر آن در شمال غرب، شمال و شرق استان فارس اینطور رگبار‌های موقتی ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: در روز پنچشنبه در ارتفاعات  شمال غرب ایران و جمعه در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی و اردبیل رگبار‌های پراکنده را داریم که می‌تواند گاهی به رعد و برق و وزش شدید باد هم منجر شود.

وی ادامه داد: شنبه بارش باران گاهی با رعد و برق در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز خواهیم داشت.

نقشینه تصریح کرد: در دو روز آینده نوار شرقی کشورمان با وزش شدید باد روبه‌رو می‌شوند که همراه با خیزش گرد و خاک است.

وی با بیان اینکه شرق دریای عمان در سه روز آینده مواجه و متلاطم است، خاطرنشان کرد: از امروز تا جمعه افزایش نسبی دما را در نوار شمالی کشور پیش‌ببینی می‌کنیم و تهران هم طی فردا و پس فردا همین شرایط را دارا خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: به طور مثال بیشینه دمای هوا در مهرآباد امروز  ۳۴ درجه سانتگیراد، فردا ۳۶ درجه سانتگیراد و پس فردا به ۳۸ درجه سانتگیراد می‌رسد و کمینه دما ۲۴ درجه خواهد شد.

نقشینه خاطرنشان کرد: انتظار داریم که در روز جمعه و شنبه اندکی از بیشینه دمای تهران کاسته شود و پیش‌بینی می‌کنیم که در روز جمعه و شنبه اهواز و بندرعباس افزایش نسبی دما را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز