خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

توسعه پایدار روستایی بر مشارکت روستائیان استوار است/ دهیاران پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۷۳۵

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، با اشاره به اینکه توسعه پایدار روستایی بر مشارکت روستائیان استوار است، گفت: دهیاران با شناخت پتانسیل های موجود، نقش مهمی در توسعه پایدار روستاها به عهده دارند.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از بنیاد مسکن استان زنجان، رضا خواجه ای، گفت: دهیاران تکمیل‌کننده‌ زنجیره‌ حکومت مردم بر مردم و بازوی اجرایی شوراهای اسلامی در مدیریت روستایی هستند که می توانند با ارائه تسهیلات عمومی به روستاییان، تقویت روند توسعه اجتماعی، بسترسازی و کنترل روند مهاجرت از روستاها، حفظ امکانات زیربنایی احداث شده در روستاها و تقویت روند توسعه کشاورزی نقش موثری در توسعه پایدار روستاها داشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ادامه داد: اداره امور روستاها و توجه به نیازهای مختلف رفاهی روستاییان مستلزم همت و تلاش پیگیری و صادقانه متصدیان امور روستاهاست و رشد و توسعه هماهنگ شهر و روستا همراه با فضاسازی مناسب از نکاتی است که باید با یک رویکرد علمی صورت پذیرد. در این راستا تأسیس نهاد عمومی و غیردولتی دهیاری‌ها را می‌توان اقدام مهمی در تکمیل حلقه مدیریت روستایی درفرآیند توسعه متوازن و پایدار دانست.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه دهیاری‌ها در پیشرفت و رونق اقتصادی و افزایش توانایی‌های اقتصادی روستاها، اظهار کرد: دهیاران باید با مطالعه و شناخت دقیق پتانسیل‌های موجود در جهت شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار درسطح روستاها گام بردارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، دهیاران را پل ارتباطی بین مردم و دولت دانست که با انتقال مسائل و مشکلات حوزه کاری خود به مسئولان می توانند در توسعه مناطق روستایی موثر باشند، تصریح کرد: دهیاران باید با همکاری اعضای شورا، در راستای توسعه اقتصادی، افزایش درآمد دهیاری‌ها با توجه به اساسنامه، کمک‌های دولت و خودیاری اهالی، هرچه بیشتر در زمینه عمران و آبادانی روستاها تلاش کنند.

خواجه ای  با بیان اینکه، پس از انقلاب اسلامی خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه شده و موجب گشته، پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه ای و ملی داشته باشد، افزود:  از آنجایی که اهداف بنیاد مسکن و دهیاری در یک راستاست، بنیاد مسکن نیز با توجه به توان تخصصی کارشناسان خود همواره  در جهت همسویی و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها تلاش کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز