خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون رئیس جمهور انجام شد؛

کلنگ زنی احداث یک مجتمع بیوتکنولوژی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۷۳۳

امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و هدایت اله جمالی پور استاندار کلنگ احداث یک مجمتع بیوتکنولوژی در قزوین به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عملیات اجرایی این مجتمع زیر نظر یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید هسته‌های عاری از ویروس در روستای جزمه از توابع شهرستان آبیک آغاز شد.

بهروز کمالی مدیرعامل این مجموعه در این مراسم گفت: با توجه به اینکه معضل تولید نهال سالم را در کشور داریم، طرح تولید هسته‌های اولیه گیاهی و تولید نهال عاری از ویروس را ارائه کردیم که به عنوان یکی از سه طرح کلان و اقتصادی استان قزوین به معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ارجاع شد.

کمالی افزود: بعد از طی مراحل اداری و اخذ مجوزها امروز احداث فاز اول این طرح با حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان هزینه کلنگ زنی شد که بخشی از این اعتبار آورده شرکت و بخشی دیگر از طریق تسهیلات بانکی و سرمایه گذاران تامین خواهد شد.

بازدید از چند شرکت دانش بنیان، افتتاح یک طرح صنعتی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، افتتاح مرکز نوآوری تخصصی پارک علم و فناوری استان و رونمایی از شبکه نوآوری قزوین، افتتاح شهرک کتاب دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان قزوین است.

 ۱۱۰ شرکت دانش‌ بنیان و فناور در سطح استان فعالیت دارند که ۸۵ شرکت در مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین قرار داشته و ۲۵ شرکت نیز در سایر نقاط به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این شرکت‌ها تاکنون ۱۸۰ محصول دانش بنیان را تولید و به بازار عرضه کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز