خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمانشاه دستور داد:

ممنوعیت خروج هرگونه محموله کاه و کلش از استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۶۹۳

دادستان کرمانشاه بااشاره به مشکلات اخیر عشایر استان در تامین علوفه دام هایشان اظهار کرد : خروج هرگونه محموله کاه و کلش از استان ممنوع است .

به گزارش خبرنگار  ایلنا از کرمانشاه  ،شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، بااشاره به مشکلات اخیر عشایر استان در تامین علوفه دام هایشان، اظهار کرد: طبق گزارشات واصله در یکی دو ماه اخیر تعدادی افراد غیربومی و سودجو از استان های دیگر با استفاده از دستگاه های مخصوص و اداوات پیشرفته،  مزارع کشاورزی استان را در سطحی گسترده و با قیمت های نامتعارف خریداری، برداشت و ضمن بسته بندی از استان خارج می کنند. 

وی بابیان اینکه این مسئله باعث شده تا عشایر و دامداران استان برای تعلیف دام هایشان با مشکل مواجه شوند، تصریح کرد: بالا رفتن کاه و کمبود علوفه جهت پرورش دام، کاهش تولیدات دامی، افزایش قیمت این محصول و در نهایت نارضایتی قشر تولید کننده و زحمت کش عشایر و دامدار استان از جمله تبعات منفی خروج گسترده کاه و کلش از استان است. 

دادستان کرمانشاه متذکر شد: باتوجه به اینکه کرمانشاه از قطب های اصلی کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می شود، ادامه این روند می تواند به این جایگاه ضربه وارد کند. 

وی تاکید کرد: از سوی دیگر شیوع بیماری کرونا و گرفتاری کشورها در بحران امنیت غذایی باعث شده تا احتمال قاچاق کاه و کلش استان از طریق دلالان و افراد سودجو به کشورهای همسایه بالا برود. 

کرمی در ادامه از اتخاذ تصمیماتی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی خبر داد و اعلام کرد: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست قوه قضائیه حمایت از عشایر را در دستور کار قرار داده و برای نجات آنها از این بحران دستورالعمل هایی صادر کرده ایم. 

وی یادآورشد: براین اساس، از فرماندهی پلیس راه و نیروی انتظامی استان خواسته ایم تا از خروج هرگونه محموله کاه و کلش به خارج از استان ممانعت به عمل آورند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز