خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار قزوین:

توسعه شهری به علت مشکلات زیرساختی بالای آزادراه قزوین امکان پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۶۸۹

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: به علت مشکلات زیر ساختی فعلا توسعه شهری درمنطقه بالای آزادراه امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار گفت: طبق اعلام دستگاه‌های خدمات رسان تامین آب برای اراضی جدید و توسعه ساخت و ساز شهری درآن منطقه فعلا امکان پذیر نیست تا در دراز مدت پروژه عظیم انتقال آب طالقان به نقاط مختلف استان صورت پذیرد و بتوان مشکل کمبود آب استان و همچنین آب شهر آبیک را تامین کرد.

فرخ زاد افزود: برای اجرای خدمات تاسیسات زیربنایی شامل خط انتقال مخزن سرویس، شبکه توزیع، چاه‌های آب، خط انتقال، تصفیه خانه، خطوط انتقال برق و گاز و آماده سازی زیرساخت تاسیساتی نیز هزینه سنگینی مورد نیاز است که براساس مصوبه مجلس در دوره‌های قبل دولت اعتباری برای آماده سازی خدمات زیر ساختی تخصیص نمی‌دهد و باید توسط خود مالکین و تعاونی‌ها این کار صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با تعاونی‌ها توافقاتی صورت گرفت که در چند قسط یک سوم از کل هزینه را پرداخت کنند که دستگاه‌های خدمات رسان بتوانند شبکه را احداث کنند و بعد تعاونی‌ها از مالکین دریافت کنند که این طرح با شکست مواجه شد.

فرخ زاد افزود: همچنین پیشنهادی دیگر به شورای عالی معماری با امضای استاندار به وزیر ارسال شد مبنی بر اینکه ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار اداره راه شهرسازی استان قرار بگیرد و بعد با انجام مزایده بتوانند منابع مالی را تامین کنند و دستگاه‌های خدمات رسانی عملیات خود را انجام دهند و سپس از مالکین دریافت کنند که مورد موافقت قرارنگرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز