خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بازرسی ، عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان مطرح کرد؛

قابلیت جذب 90 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان در بازار کار

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۶۷۰

مدیرکل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: قابلیت جذب 90 درصدی فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان در بازار کار وجود دارد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال را تحسین بر انگیز و ستودنی دانست و بر لزوم ارتباط بین دانشگاه فنی و حرفه ای ، آموزش و پرورش و صنعت تاکید کرد و گفت : در صورت ارتباط این 3 مجموعه شاهد پیشرفت های چشمگیری خواهیم بود .
قاسم شریفی توجه به دانشگاه فنی و حرفه ای را ضروری دانست و گفت : آمار اشتغال بیش از 63 درصدی جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار با نگاه ویژه به این مجموعه عظیم دانشگاهی  قابلیت ارتقاء به 90 درصدی را داراست .
وی دانشگاه فنی و حرفه ای را یکی از ارکان شورای اشتغال استانها دانست و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری و تعامل با این دانشگاه اعلام کرد .
در ادامه رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی مهارت محور با تربیت نیروی کار ماهر و چیره دست همراه با پنجه های کارآمد است.
رضا نقدی جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای را بالغ بر 180 هزار دانشجو در تمامی استان های کشور و در 176 دانشکده در سطح کشور عنوان کرد و  این دانشگاه را دارای 25 هزار عضو هیئت علمی و استاد دانست.

وی با اشاره به وجود 2200 کارگاه و آزمایشگاه در کشور خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می شود.

رضا نقدی افزود:  آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از 63 درصد دانست و گفت : دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در 4 دانشکده با 4 هزار دانشجو رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.
وی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان یادآور شد: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.
نقدی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاهها، تصریح کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.
رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان گفت: دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و در سال جدید مجوز اخذ رشته های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است .
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز