خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر مطرح کرد؛

موج دوم شیوع ویروس کرونا مشهد را در وضعیت قرمز قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۶۵۸

رئیس شورای شهر مشهد گفت:موج دوم شیوع ویروس کرونا مشهد را در وضعیت قرمز قرار داده و از طرف دیگر، رویکرد و سیاست دولت و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، کنترل و پیشگیری توسط خود مردم است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد رضا حیدری در نود و هفتمین صحن علنی جلسه شورا اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: امروز 16 تیر ماه به نام روز مالیات نامگذاری شده است. موضوع اخذ مالیات و سازوکارهای آن در تمام کشورها به ویژه در کشورهای اسلامی با مبانی فلسفه، عدالت اجتماعی، کاهش نابرابری خدمات اجتماعی، تامین خدمات مورد نیاز جامعه، ثبات اجتماعی و کنترل نوسانات و بهره مندی جامعه از شرایط اقتصادی و اجتماعی در بستر امنیت همراه است.

وی افزود: افراد جامعه نیز باید حقوقی را در قالب مالیات برای ایجاد تعادل در سطح جامعه پراخت کنند که در این راستا تلاش های زیادی انجام شده است اما یکی از مشکلات تاریخی در این زمینه، فرار مالیاتی است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: فرار مالیاتی معمولا از سوی بخشی از جامعه انجام می شود که از ظرفیت های موجود استفاده میکنند اما حقوقی در قبال آن پرداخت نمی کنند. این موضوع بسیار با اهمیت است که امیدواریم نمایندگان مجلس تدابیر لازم را برای این موضع داشته باشند.

حیدری خاطرنشان کرد: در ادامه 18 تیر ماه به نام روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شده است. کتاب و کتابخوانی یکی از بخش های مهم فرهنگی در حوزه رشد و ارتقا سواد و آگاهی عمومی است که در این راستا کانون فرهنگی کودکان و نوجوانان رسالت بزرگی دارند.

وی اضافه کرد: ترویج این فرهنگ از سنین کودکی سبب ماندگاری اثرات آن می شود. در شورای پنجم زمینی به کانون فکری کودکان و نوجوانان اهدا شده و این آمادگی وجود دارد که در صورت آمادگی کانون، فضایی در مراکز تفریحی و پارک ها به آنان اختصاص داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: همچنین 21 تیر ماه یادآور حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان است. این روز به عنوان نقطه عطفی در حافظه تاریخی مردم ثبت شده که در راستای واکنش به حذف اجباری حجاب رخ داده است.

حیدری گفت: همچنین این روز به نام روز جهانی جمعیت نیز نامگذاری شده است. نرخ رشد جمعیت به شدت روند کاهشی داشته و اگر ادامه داشته باشد در سال 1430 ما جزو پیرترین کشور منطقه خواهیم بود و در سال 1480 جمعیت به 30 میلیون نفر می رسد که برآوردهای نگران کننده ای است.

وی ادامه داد: البته موضوع جمعیت و نرخ باروری دارای متغیرهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مختلفی است که قطعا حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی به بالا رفتن نرخ باروری و ازدواج کمک می کند.

رئیس شورای شهر مشهد در خصوص ویروس کرونا گفت: براساس اخبار و اطلاعات دریافتی از مراکز درمانی و بیمارستانی، موج دوم شیوع ویروس کرونا مشهد را در وضعیت قرمز قرار داده و از طرف دیگر، رویکرد و سیاست دولت و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، کنترل و پیشگیری توسط خود مردم است.

حیدری با بیان اینکه رویکرد ایجاد محدودیت و شرایطی که در موج اول شاهد بودیم، در دستورکار و جزو سیاست های دولت نیست، مگر اینکه شرایط بیش از وضع موجود حاد شود، گفت: همچنان از مردم می‌خواهیم که فاصله‌ اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند زیرا مقابله با این ویروس به همت ما برمی‌گردد و چاره‌ای هم رعایت توسط شهروندان نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز