خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون استاندار انجام شد؛

معارفه اولین فرماندار شهرستان زبرخان در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۵۹۲

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی، بخش زبرخان نیشابور به شهرستان ارتقا یافت و سرپرست فرمانداری این شهرستان طی مراسمی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در آئین ابلاغ رسمی ارتقاء بخش زبرخان و معارفه اولین سرپرست فرمانداری شهرستان زبرخان ضمن تبریک دهه کرامت گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده است در چهل سالگی دوم انقلاب باید از اختلافات داخلی پرهیز گردد و در این راستا وحدت و همدلی باید حرف اول را بزند.

حسن جعفری افزود: استعدادهای بسیار خوبی در حوزه شهرستان زبرخان وجود دارد اما مسؤولان و نمایندگان‌ نمی‌توانند به تنهایی این استعدادها را شکوفا و عقب ماندگی ها را جبران کنند و مردم هم باید در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان اینکه برای استقرار ادارات و سازمان‌ها در این بخش مردم و خیرین باید همکاری داشته باشند تا دغدغه مراجعه مردم در این حوزه رفع شود، اظهار داشت: تاکنون ۱۲۲ معین اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مختلف استان مشخص شده و فعالیت می‌کنند اما این تعداد کافی نیست.

وی تاکید کرد: کسانی که می‌توانند در حوزه معیشت و اقتصاد در حوزه بومی خود ایفای نقش کنند باید مشارکت کنند و انتظار داریم با حمایت و مشارکت همه جانبه از این معین‌ها توسعه متوازن روستایی تحقق یابد.

جعفری ادامه داد: استانداری نیز در این راستا حمایت خواهد کرد و ستاد تدابیر ویژه اقتصادی نیز که اخیرا شکل گرفته بسیاری از مسائل و مشکلات این ‌حوزه را پیگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سه حوزه اقتصاد و معیشت، سلامت و امنیت به طور جدی در اولویت‌های استانداری خراسان رضوی قرار دارد خاطر نشان کرد: استاندار خراسان رضوی با ابداع طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی اعلام کرد باید با مشارکت مستقیم‌ مردم در حوزه‌های مختلف ثروت و کار تولید شود و بر این اساس نهاد اقتصاد مقاومتی شکل گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی یادآور شد: اولویت بعدی حوزه سلامت است و آخرین وضعیت کرونا در استان قابل قبول نیست، در مرحله نخست شیوع کرونا شاهد بودیم‌ که نیشابور اولین نقطه بروز کرونا بود و با فاصله‌گذاری هوشمند اقدامات پیشگیرانه‌ موثری انجام شد و شیب منحنی آمار مبتلایان رو به پایین بود.

جعفری ادامه داد: در مرحله بعدی از آنجا که آمار مبتلایان کاهش یافته بود، آزاد سازی مشاغل صورت گرفت اما طی ۲۰ روز گذشته شاهد افزایش این بیماری در حوزه‌های مختلف بودیم و شاید علت آن دامن زدن به این شایعه بود که این ویروس رخت بربسته و رعایت موازین بهداشتی کاهش یافت.

وی اعلام کرد: طی این‌مدت با اینکه یک‌ بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی از حوزه کرونا خارج شده بود اما مجدد در شرف پر شدن است و تاکید می‌کنم تنها راه مقابله با کرونا رعایت موازین بهداشتی است و همزیستی با ویروس کرونا را باید بیاموزیم تا شاهد کاهش منحنی ابتلا باشیم.

فرماندار نیشابور نیز در این مراسم گفت: برنامه سند توسعه شهرستان نیشابور براساس شاخص‌های احصا شده در خرداد ماه امسال تدوین شد که برمبنای توزیع متوازن و عدالت محور منابع است.

علیرضا قامتی افزود: در این سند بخش زبرخان جایگاه ویژه دارد و امروز یک رشد و تعالی سیاسی و فرهنگی در این ‌منطقه شکل گرفته و آمادگی داریم که برش سند توسعه زبرخان را آماده کنیم.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ارتقا و ایجاد شهرستان زبرخان شروع گام اول رشد و پیشرفت و جهش این منطقه است و رمز موفقیت روزافزون این شهرستان انسجام و وحدت کلمه است.

احسان ارکانی افزود: امیدواریم این شهرستان الگوی وحدت در کشور شود تا نشان دهیم تهدیدها و نقاط افتراق را می‌توانیم به وحدت تبدیل کنیم، گام بعدی ما ارتقای بخش میان جلگه و سرولایتن یشابور به شهرستان خواهد بود.

نماینده دیگر مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وسیع‌ترین سفره زیرزمینی شهرستان نیشابور در زبرخان است که دارای منابع سرشار برای توسعه می‌باشد.

هاجر چنارانی افزود: برای جبران همه سال‌هایی که این بخش به دلیل عدم ارتقا از بودجه‌ها محروم ماند امروز با همه قوا در جهت پیشرفت در کنار یکدیگر گام برمی‌داریم.

در این مراسم از خدمات محمد اسماعیل نصرآبادی که پیش از این بخشدار زبرخان بود تجلیل بعمل آمد و سید یحیی سلیمانی، بعنوان اولین سرپرست فرمانداری شهرستان زبرخان معرفی شد. 

زبرخان با وسعت یک هزار کیلومتر مربع دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت است، این شهرستان دارای سه شهر به نام‌های قدمگاه، درود و خروین، ۵۱ دهیاری و ۱۰۹ آبادی است و با دارا بودن شهرک صنعتی خیام ۲۸۷ کارخانه و کارگاه تولیدی دارد که زمینه ایجاد پنج هزار شغل را در آن فراهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز