خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی تربت جام خبر داد:

شناسایی ۱۵ بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در تربت جام

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۴۳۵

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام از شناسایی ۱۵ بیمار مشکوک به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و مثبت بودن آزمایش ۳ نفر به این بیماری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت جام، محمد رحیمیان در این خصوص گفت : تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

وی افزود: این یک بیماری ویروسی است که نوعی کنه سخت ، هم مخزن و هم ناقل آن است. ویروس می‌تواند بسیاری از حیوانات اهلی و وحشی را مبتلا کند. انسان هم در صورت تماس با حیوان مبتلا یا کنه آلوده به ویروس ممکن است مبتلا شود. 

رحیمیان با اشاره به راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گفت : گزش یا له کردن کنه با دست ، تماس با خون و ترشحات و نمونه های بافتی بیمار آلوده از جمله راههای انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه است.

وی با اشاره به علائم بیماری تصریح کرد: شروع ناگهانی تب ، درد عضلانی وخونریزی از جمله علائم مهم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است و استفاده از حفاظت شخصی در حین ذبح دام ( دستکش ، پیش بند ، عینک ، ماسک ، کلاه ، چکمه ، روپوش) ، حفاظت فردی از گزش کنه ، ذبح دام در کشتارگاههای مجاز، نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت در یخچال (دمای 4 درجه سانتیگراد ) از جمله راه‌های پیشگیری از این بیماری است و خطر انتقال این بیماری را از بین می برد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام توصیه کرد : مردم باید از مصرف گوشت‌های گرم صرف‌نظر کنند و تا 48 ساعت داخل دمای معمولی یخچال قرارداده و یا قربانی خود را به کشتارگاه‌ها دارای مجوز رسمی تحویل دهند و طبق آزمایش‌های انجام‌شده جگر و کلیه‌های گوسفند به‌عنوان منبع ذخیره بیماری تب کریمه کنگو محسوب می‌شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز