خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش مبتلایان کرونایی در تربت جام و کمبود نیروهای درمانی/ظرفیت بیمارستان سجادیه تکمیل شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۳۷۹

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام از تکمیل ظرفیت بیمارستان سجادیه این شهرستان و کمبود نیرو و دستگاه اکسیژن رسان خبر داد.

محمد افکار در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: از شروع بیماری کرونا تاکنون ۷۶۶ مورد مثبت کرونایی و ۵۳ فوتی داشته‌ایم و در دو ماه اخیر و با شروع پیک دوم بیماری بخاطر عدم رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی و برگزاری مراسم های ترحیم و عروسی در خانه ها ۲۸ مورد فوتی بیمار کرونایی داشته ایم و هم اکنون ۵۰ تخت بخش کرونایی این بیمارستان تکمیل شده است.

وی با گلایه از عدم احساس مسئولیت برخی افراد گفت: برای برگزاری مراسم‌های مختلف فرصت هست ولی اگر خدای ناکرده جان انسانی به خطر بیفتد برای جبران فرصتی نیست.

افکار بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ نفر در بخش کرونا و ۹ نفر در بخش آی سی یو بستری شده اند و ظرفیت بیمارستان سجادیه تربت جام صد در صد تکمیل شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد: با نزدیک شدن به فصل پاییز با پیک بعدی بیماری، افزایش شیوع ، واگیری بیشتر و افزایش تلفات روبرو خواهیم بود.

افکار اظهار داشت:تا زمان کشف داروی بیماری کرونا تنها راه نجات و در امان بودن از ویروس رعایت اصول بهداشتی و ماسک زدن است این امر با مشارکت همه مردم انجام می شود.

دادستان تربت جام نیز پیش از این با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان و افزایش مبتلایان به کرونا و فوتی ها از برخورد قاطع با هر گونه تجمع و مراسمی چون ترحیم ، عروسی ، تولد و...  خبر داده بود.

حمید علیزاده گفت: در صورت ابتلای فردی به بیماری ویروس کرونا و سابقه حضور در مراسم‌های فوق ، همه هزینه‌های بیمارستان از صاحبان مجالس دریافت می‌شود و اگر خدایی نکرده بیمار کرونایی فوت کند دیه متوفی از برگزار کنندگان مجالس دریافت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز