خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان قزوین:

وقوع سیل در الموت شرقی به دلیل بارندگی نبوده است

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۳۱۷

کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: سیل و طغیان رودخانه بخش رودبار الموت شرقی به علت بارش باران نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی آخوندی اظهار کرد: با توجه به اخبار مربوط به وقوع سیل شب گذشته در ارتفاعات شمالی بخش رودبار الموت شرقی، بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در این منطقه مربوط به شهر رازمیان با ۶ دهم میلی‌متر بوده که این میزان بارش به هیچ عنوان نمی‌تواند باعث وقوع سیل و سیلابی شدن رودخانه شود.

کارشناس هواشناسی استان با اشاره به اینکه بالا آمدن سطح رودخانه‌ها در این موقع از سال می‌تواند یا ناشی از ذوب برف و یا از بارندگی و رگبار به وقوع پیوسته در استان همجوار باشد، افزود: روز گذشته نیز احتمال رگبار پراکنده، رعد و برق همراه با وزش بادهای شدید در ارتفاعات استان از سوی این اداره کل شده بود.

آخوندی تاکید کرد: با این حال و براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، امروز نیز در ارتفاعات استان احتمال وقوع رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید در سطح منطقه پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: در شبانه روز گذشته کوهین با ۱۴ و بویین‌زهرا با ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۷ تا ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین شب گذشته از وقوع سیل و ناپدید شدن یک نوجوان ۱۲ ساله الموتی در بخش رودبار الموت شرقی، حوالی پیچ بن و روستای مدان خبر داد که تا زمان ارسال خبر هنوز جستجو برای وی در سطح منطقه از سوی تیم‌های امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز