خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مطرح کرد:

لزوم جذب اعتبارات 46 میلیاردی آذربایجان شرقی تا پایان سال مالی

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۲۷۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: از محل اعتبارات سال 99 حدود 46 میلیارد تومان در استان اعتبار وجود دارد که تا پایان تیرماه جاری باید جذب و توزیع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود بهبودی در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال 99 که به شکل مجازی برگزار شد، اظهار کرد: اعتبارات تبصره 19 در استان مبلغ قابل توجه و بهره مندی از آن منوط به عقد قرارداد مشارکت با بخش خصوصی است.

وی افزود: این اعتبارات برای فعالسازی و حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری، در حال بهره برداری، نیمه تمام، خاتمه یافته و حتی جدید در جهت واگذاری آنها به بخش خصوصی اختصاص می یابد.

بهبودی ابراز داشت: از محل اعتبارات سال 99 حدود 46 میلیارد تومان در استان اعتبار وجود دارد که در شورای برنامه ریزی باید تصویب و توزیع شود؛ البته از محل این اعتبارات دولت حداکثر 30 درصد از منابع یک طرح را پشتیبانی می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: اعتباری در حدود 200 تا 250 میلیارد تومان به شکل اهرمی با این منابع در استان قابل مدیریت است.

وی تاکید کرد: برای استفاده از این اعتبارات و عقد قرارداد فقط تا پایان سال مالی مهلت وجود دارد؛ بنابراین دستگاه های اجرایی هر چه سریع تر باید طرح های مشمول این آیین نامه را شناسایی کرده و با لحاظ حداکثر 30 درصد تعهد دولت و 70 درصد آورده بخش خصوصی شرایط لازم برای عقد قرارداد طرح ها را فراهم آورند.

بهبودی تصریح کرد: اگر بتوانیم با این 46 میلیارد تومان نزدیک به 200 پروژه را از سمت دولتی به سمت بخش خصوصی هدایت و توجیه پذیر کنیم گام بزرگی در جهت ایجاد اشتغال و رونق و جهش تولید برداشته ایم.

لازم به ذکر است، گزارش عملکرد سال 1398 و برنامه های سال 1399 کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری، گزارش طرح «ارائه راهبرد عملی برای توسعه اشتغال روستائی 65 روستای منتخب» و گزارش طرح محرومیت زدائی بسیج سازندگی از جمله موارد مطروحه در جلسه امروز بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز