خبرگزاری کار ایران

سرهنگ مدیر خبر داد:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در شهرستان فیروزه

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۱۳۱

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در شهرستان فیروزه خبر داد.

به گزارش ایلنا از نیشابور، سرهنگ محمدعلی مدیر با اعلام این خبر افزود: برابر اعلام پایگاه حفاظت شهرستان فیروزه، یک عضو انجمن میراث فرهنگی روستای ابراهیم آباد حفاری غیرمجاز در داخل منزل مسکونی به صورت شبانه و مخفیانه به قصد تحصیل گنج و اشیای عتیقه را گزارش کرده است.

وی ادامه داد: نیروهای پایگاه بلافاصله با هماهنگی پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان به محل اعزام و مشاهده کردند که در حیاط منزل مسکونی یک حلقه چاه حفر شده و به وسیله ایرانیت استتار شده است.

سرهنگ مدیر تصریح کرد: بر اساس بررسی انجام شده حفاران غیرمجاز چاهی به عمق 23 متر در زمین کنار برج قدیمی روستا ابراهیم آباد حفر کرده بودند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: سه نفر حفار غیرمجاز دستگیر و ابزارهای حفاری آن ها نیز کشف و ضبط شد.

وی با بیان این که از متهمان تجهیزات حفاظتی شامل بی سیم، افشانه فلفل و شوکر هم کشف شده است، افزود: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی معرفی و موضوع در حال پیگیری است.

فیروزه در فاصله حدود 150 کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز