خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز تاکید کرد:

تشکیل خانه احزاب یکی از اولویت‌های حوزه سیاسی استان است/ لزوم تقویت و حمایت احزاب شناسنامه دار البرز

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۰۸۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه همواره نماینده عالی دولت در استان بر استفاده از ظرفیت احزاب البرز در استان تاکید داشته گفت: نمایندگان احزاب باید همواره مطالبه گر باشند چرا که ممکن است نگاه ما به مقوله مدیریت متفاوت باشد.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی امروز در نشست با احزاب استان اظهار داشت: اعتقاد داریم که احزاب و جریانات سیاسی مختلف با سلایق گوناگون، هر کجا منافع استان ایجاب کند باید با هدف پیگیری مطالبات مردمی بتوانند دور یک میز جمع شوند و برای مسایل و مشکلات مطرح شده راهکار ارایه دهند.

وی یکی از کارکردهای مهم احزاب را قانون مداری و نهادینه کردن قانون در جامعه عنوان کرد و گفت: تمام احزاب با گرایش‌های سیاسی مختلف در دولت دارای سهم و مسئولیت هستند و احزاب مختلف در استان نیز می بایست با برنامه اثر گذار برای حل مشکلات موجود به صحنه بیایند و از حضور و برنامه‌های مدون به همراه راهکارهای ارایه شده تمام احزاب استقبال کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در ادامه ضمن تاکید به ضرورت و استمرار نشست مشترک با احزاب و گروه های سیاسی اظهار داشت: تشکیل خانه احزاب یکی از اولویت های حوزه سیاسی استان است که  با پیگیری های انجام شده ، مکانی در نظر گرفته شده و در تلاش هستیم هر چه سریعتر این مطالبه بحق احزاب استان مبنی بر تشکیل خانه احزاب محقق شود.

وی با بیان اینکه احزاب ضمن نقد سازنده، مدیران را در توسعه البرز یاری کنند، افزود: احزاب و مدیران باید منافع ملی و استانی را بر منافع شخصی ترجیح داده و هدفشان رفع مشکلات مردم باشد.

معاون استاندار با بیان اینکه امروز نیاز است در راستای خرد جمعی و هم افزایی، حرکت کنیم، افزود: باید ضمن داشتن دیدگاه مختلف در راستای توسعه استان و کشور گام برداریم.

فردی، احزاب را به نقدپذیری و تحمل انتقاد توصیه کرد و گفت: باید به سمت و سویی برویم که احزاب و گروه های سیاسی هم به راحتی مسائل و مشکلات خود را بدون دغدغه در چارچوب قانون بیان کنند.

وی بنا به پیشنهاد احزاب مبنی بر در خواست میز احزاب در استانداری به تشکیل میز احزاب البرز در ایام انتخابات سال گذشته اشاره کرد و افزود: امیدواریم با رویکرد جدید و شکل گیری خانه احزاب، شاهد ارتقا کیفیت عملکرد احزاب و رقابت سالم و پرشور این تشکل ها در توسعه استان داشته باشیم.

معاون استاندارافزود: احزاب فعال در استان البرز باید تدوین برنامه‌های بومی و زمان‌بندی‌شده را در راس کار خود قرار دهند چراکه بی‌برنامه بودن احزاب یک آسیب است.و احزاب باید در مسائل مختلف جامعه واکنش نشان دهند. 

وی در پاسخ به پرسش یکی از احزاب فعال در استان که احزاب در جلسات گزینشی دعوت می شوند، افزود: برای دعوت از احزاب به هیج وجه گزینشی صورت نگرفته و همه احزاب شناسنامه دار در این نشست دعوت شدند. 

معاون استاندار گفت: همه سلایق و احزاب سیاسی در چهار چوب قانون می توانند فعالیت خود را انجام دهند و احزاب باید در مسائل مختلف جامعه طرح و برنامه ایده ارائه دهند تا از نظرات آنها استفاده شود. 

فردی گفت: احزاب فعال در البرز برنامه‌هایی تدوین کنند که در راستای توسعه استان و برای مردم‌ باور و جامعه‌پذیر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استاندار البرز از تقویت و حمایت احزاب شناسنامه‌دار و مجوزدار برابر اساسنامه و مرامنامه خبر داد و گفت: هیچ در و محفلی به روی احزاب بسته نیست و درب اتاق بنده برروی همه احراب باز است.

بخشی از اظهارات حاضران بر لزوم تعامل هر چه بیشتر مدیریت استان با احزاب و نقش دادن به احزاب در تصمیم سازی ها معطوف بود.

در این جلسه حاضران در اظهارنظرهای خود بر تقویت جایگاه احزاب، ایجاد و تقویت همدلی و هم افزایی برای حمایت از دولت تاکید کردند.

همچنین لزوم ارتباط هر چه بیشتر دولت با احزاب و جریان‌های سیاسی مطرح شد، زیرا به زعم فعالان سیاسی، احزاب می‌توانند کمک حال دولت باشند، البته این موضوع درباره احزاب نا همسو و منتقد هم صدق می‌کند؛ چرا که این جریان‌ها با ارائه نقدهای سازنده می‌توانند نقش مؤثری در بهبود امور ایفا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز