خبرگزاری کار ایران

با حضور شهردار شیراز انجام شد؛

بهره برداری امتداد زیرگذر گلستان در ورودی سپیدان

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۰۴۰

امتداد زیرگذر گلستان (با اجرای نورپردازی و فضای سبز) با طول 2100 متر در ورودی سپیدان به شیراز با اعتبار 882 میلیارد ریال توسط شهرداری شیراز به بهره‌برداری رسید .

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندر پور شهردار شیراز در این آیین که حضور با تعداد محدودی از مدیران شهرداری به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در مواجه با بیماری کووید 19 برگزار شد، گفت: برای این پروژه 58.2 میلیارد و 30 میلیارد تومان هزینه تملک شده است. پروژه با بهبود ترافیک ورودی شمال غرب کلانشهر شیراز و ساماندهی ترافیک ورودی شهرک گلستان، مجتمع خلیج فارس، ایستگاه راه آهن و شهرک قصر قمشه ساخته شده است

شهردار شیراز گفت: به دلیل اینکه تاخیر در افتتاحیه این پروژه بزرگ شهری شیرینی و حلاوت آن را از بین می برد تصمیم به بهره برداری گرفتیم.

وی علت زمان بر بودن پروژه  را به دلیل شرایط خاص آن دانست و  ضمن تشکر از عوامل اجرایی در احداث این پروژه عظیم شهری گفت:  صرف نظر از نوع نگاه  و نقدهای  صحیحی  که به این پروژه  در خصوص  طراحی وجود داشت اما  باید گفت که  طراحی پرویژه در دوره قبل  صورت گرفته بود مقدمات ابتدایی محیا شده بود و مدیریت شهری دوره  انرژی ویژه ای برای سرانجام رسیدن و تکمیل  آن گذاشت تا به سرانجام برسد.

اسکندرپور  ادامه داد:اعتبار این پروژه شهری  ۸۸ میلیارد تومان است که  ۳۰ میلیارد تومان سهم تملک و ۵۸ میلیارد تومان هزینه اجرای آن شده است، همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی پروژه و قرار داشتن در یکی از ورودی شهر شیراز ازسمت شمال غرب  تصمیم گرفته شد که منظرشب پروژه به طور ویژه لحاظ شود که نتیجه آن  نورپردازی زیبا در طول 2.1 کیلومتر است که در طول روز نیز  باید زیبا سازی و جذابیت آن مدنظر قرار بگیرد.

شهردار شیراز با بیان اینکه در حال تلاش هستیم در چهار ورودی شیراز کارهای شاخص و ویژه‌ای را انجام دهیم،  اظهار داشت: در ورودی شهر شیراز از سمت  پل فسا فضای سبز حاشیه‌ای طراحی و اجرا  خواهد شد همچنین  در این ورودی نورپردازی مناسبی  لحاظ  می شودد که در کنار این اقدامات زیبا سازی آسفالت و خط‌کشی مناسبی نیز انجام می شود

راه و شهرسازی به وظایف خود عمل نمی‌کند

وی با اشاره مشکلات ورودی‌ها  شمال غرب شیراز از سمت گویم و رفع این مشکلات،  تصریح کرد: در ورودی شمال غرب به شهر شیراز در سمت گویم با یک مشکل مواجه هستیم و این در حالی است که این محدوده در اختیار راه و شهرسازی است و مشکلات به وجود آمده از جمله تملک برای آزاد سازی مسیر و بهسازی آسفالت باید توسط این اداره کل رفع گردد که این امر باعث شده که شهرداری با انبوهی از تملک و عملیات اجرایی در این مسیر مواجه شود  و مردم ترافیک و نداشتن معبر مناسب  را به دلیل قصور شهرداری می دانند.

بهره برداری امتداد زیرگذر گلستان در ورودی سپیدان

 اسکندرپور با بیان اینکه محدوده گویم در خارج از محدوده قانونی شهر شیراز قرار دارد و اقدامات آن در حوزه اختیارات راه و شهرسازی است  ادامه داد:  بهسازی و تملک و حتی نورپردازی این مسیر در حیطه وظیفه راه و شهرسازی است و در نهایت این  شهرداری  است که باید میلیاردها تومان هزینه کند در حالی که طبق قانون  این محدوده خارج از محدده قانوی شهر شیراز است  پس باید به شهرداری کمک شود چرا که به تنهایی از پس این مشکلات برنمی‌آید و باید همکاری بهترین خدمات را به مردم ارایه دهیم.

 رفع ترافیک ورودی شمال غرب

نواب قائدی  ریس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در آیین بهره‌برداری از این پروژه  علت تاخیر در بهر برداری این پروژه ترافیک در طول مسیر  وجلوگیری  از مسدود شدن مسیری عبور عنوان کرد و گفت: در احداث  این  زیر گذر به طول ۲/۱ کیلومتر  در ورودی شهر شیراز  به فضای سبز و زیبایی پروژه توجه شده است.

 بهره برداری از پل چپ گرد صدرا طی ماه های آینده

 قائدی  با اشاره به بهره برداری از پل چپ گرد ورودی شهر صدرا که در امتداد زیر گذر گلستان قرار دارد افزود:با افتتاح پل چپ گرد صدرا  طی سه تا چهار ماه آینده مشکل  ترافیک در این منطقه   بصورت مطلوب رفع خواهد شد.

وی  با بیان اینکه طراحی پروژه بصورت زیر گذر مربوط به دروه قبل است و ما  مکلف  به تکمیل  آن بودیم  ادامه داد: برنامه ریزی ها به سمت و سویی است که نمونه این زیرگذر در منطقه گویم نیز ایجاد شود تا مشکل ترافیکی این منطقه نیز رفع شود.

وی اشاره به احداثآزاده راه شیراز و اصفهان در امتداد این مسیر  عنوان کرد: با تکمیل  این آزادراه در سال 99  بر ترافیک شمال غرب شیراز افزوده  می شود که هر چند پیش بینی برای رفع ترافیک ایجاد شده است  قائدی ابراز داشت: امیدواریم دولت مخصوصا راه و شهرسازی بر تعهد خود در ادامه تکمیل این ازاده راه عمل کند تا شاهد گره ترافیکی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز