خبرگزاری کار ایران

فرخ جلالی خبر داد:

متوفیان کرونایی در بلوک 65 وادی رحمت تبریز دفن می‌شوند/ همشهریان از تجمع غیرضروری در تشییع و تدفین خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۹۵۰

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز از آغاز ساماندهی بلوک ۶۵ وادی رحمت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرخ جلالی در جمع خبرنگاران با اشاره به تدفین اغلب اموات کرونایی در بلوک 65 وادی رحمت اظهار داشت: با اینکه بلوک ویژه ای برای اموات کرونایی در وادی رحمت تبریز اختصاص نیافته است اما اغلب متوفیان این بیماری در بلوک یاد شده تدفین می شوند.

وی دلیل این امر را اختصاص تسهیلات ویژه در این بلوک عنوان کرد و افزود: بر اساس پروتکل های ابلاغی، متوفیان کرونایی در قبور دوطبقه یا قبوری که تا دو متر عمق داشته باشد دفن می‌شوند لذا پرداخت هزینه معادل دو قبر برای برخی خانواده ها مقدور نبود.

فرخ جلالی ادامه داد: از آنجا که تدفین اموات کرونایی به لحاظ محاسبه دو قبر دوطبقه شامل هزینه های مضاعف بود، به پیشنهاد سازمان آرامستان ها،‌ موافقت شهردار محترم و تائید اعضای محترم شورای شهر، هزینه تدفین متوفیان ویروس کرونا در بلوک 65 از فروردین ماه سال جاری از دو میلیون تومان به 850 هزار تومان کاهش یافت.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز در عین حال تاکید کرد:‌ متوفیان کرونایی در صورت درخواست خانواده های محترم آنان در بلوک های دیگری نیز تدفین شده اند اما تخفیفات یاد شده شامل قبور دیگر نمی شود.

وی با اشاره به اینکه بلوک های فاز دو 57 و 65 با بلوک های دیگر اندکی فاصله دارند گفت: برای رفع دغدغه شهروندان و بازماندگان متوفیان کرونایی، ساماندهی این بلوک شامل پاکسازی، کف سازی و ایجاد فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.

فرخ جلالی در ادامه سخنان خود ضمن تشکر از خدمات پرسنل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در ایام بحران کرونا ادامه داد: در این شرایط، همکاران سازمان آرامستان‌ها شامل غسالان، غساله ها، کارگران تدفین و سایر پرسنل سازمان از ابتدای سال جاری با رعایت تمام موارد ابلاغی، مشغول تدفین متوفیان کرونا بوده و آرامش خاطر بازماندگان را فراهم کرده اند.

وی با تاکید بر رعایت موارد شرعی، بهداشتی و انسانی در روند تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی یادآور شد: تدابیر اتخاذ شده در مجموعه آرامستان های شهرداری تبریز به یک الگوی موفق در سطح کشور بدل شده است.

این مقام مسئول با تاکید مجدد بر بازگشت محدودیت های کرونایی در وادی رحمت تبریز یادآور شد: به غیر از بستگان درجه یک، حضور افراد در مراسم تشییع و تدفین غیرضروری است و لازم است شهروندان گرامی برای حفظ سلامت خود و بستگان‌شان، از حضور در وادی رحت خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز