خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تبریز مطرح شد؛

لزوم یکسان سازی زمان پرداخت حقوق کارکنان شهرداری/ خصوصی سازی‌های انجام شده در کشور هرگز به نفع مردم نبوده

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۹۲۶

یکصد و نودمین جلسه شورای شهر تبریز صبح روز یکشنبه به ریاست شهرام دبیری با حضور اعضا در عمارت ساعت شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز در سخنان پیش از دستور با اشاره به ۱۴ تیر روز قلم گفت: قلم‌زبان عقل و معرفت است و در قرآن نیز به قلم قسم خورده است که باید از اهل قلم‌حمایت جدی شود.

شهرام دبیری تصریح کرد: با وجود اینکه گفتیم حقوق کارکنان شهرداری از خزانه متمرکز پرداخت شود اینکار انجام نمی‌شود که لازم است شهرداری نسبت به راه اندازی این کار اقدام کند.

وی اضافه کرد: شهرداری باید فرایندی برای یکسان سازی زمان پرداخت حقوق کارکنان در نظر بگیرد‌ تا نظم مالی مناسبی در شهرداری تبریز به وجود بیاید.

رئیس شورای شهر آذربایجان‌شرقی هم کرونایی شد

رئیس شورای شهر تبریز از ابتلای غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورای شهر و رئیس شورای اسلامی استان به ویروس کرونا خبر داد و گفت: آروزی سلامتی برای این عضو شورای شهر داریم.

خصوصی سازی‌های انجام شده در کشور هیچگاه به نفع مردم نبوده

دستور نخست جلسه شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر گزارش حسابرسی شهرداری و سازمان های وابسته با  گزارش حسابرسی کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز در سال های ۹۶ و ۹۷ آغاز شد.

در ادامه فریدون بابایی اقدم با بیان اینکه از تلاش‌هابرای اجرای حسابرسی سازمان‌ها و مناطق قدردانی می‌کنیم، گفت: در کشتار‌های انجام شده در کشتار‌گاه برخی فروش‌ ها در زمینه اجزای غیرقابل مصرف انسان انجام می‌شود که قیمت و آورده آنها ثبت نمی‌شود.

مدیر عامل سازمان کشتارگاه‌های شهرداری تبریز در پاسخ به این سوال گفت: این موضوع به دلیل روشن بودن مقدار کشتار که مشخص است می‌تواند به دست بیاید و در حال حاضر نسبت به ثبت این موضوع اقدام کرده‌ایم.

همچنین در ادامه نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: هدف از حسابرسی شهرداری و سازمان ها مشخص شدن وضعیت و رفع مشکلات است نه اینکه مشکلات را شنیده و از آنها رد شویم‌.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر اگر می‌خواهند کشتارگاه صنعنتی واگذار شود هرچه سریعتر اقدام به فروش تجهیزات کشتارگاه کنند و زمین را رها کنند تا شهرداری هرچه سریعتر از این شرکت زیان ده خارج شود .

کریم صادقزاده نیز در این خصوص اظهار داشت: شهرداری میتواند با مدیریت عالی شرکتها نسبت به حفظ و سودهی آنان اقدام کند چرا که خصوصی سازی همیشه به ضرر بوده و این حرکت بنظر من خودمانی سازی است تا خصوصی سازی.

وی ادامه داد: در این خصوص حق و حقوق کارگران رعایت شود چرا که در خصوصی سازی‌های انجام شده در کشور هیچگاه به نفع مردم نبوده و نفع آن برای افراد خاص بوده است

 ارائه گزارش درخصوص پروژه های اندیشه، چوخورلار و عتیق توسط مدیرعامل شرکت عمران شهرداری تبریز

دستور دوم جلسه در خصوص گزارش مـدیر عامـل شـرکت عمران و توسـعه شـهرداری تبریز درخصوص پروژه های ۶۵۰ واحدی اندیشه ،  چوخورلار و عتیق در دستور کار قرار گرفت.

دریافت تضمین از پیمانکاربرای پروژه های عمرانی ضروری است

محرم محمدزاده در تذکر میان دستور خود با اشاره به اینکه سه سال پیش در محلات طالقانی محوطه بزرگی را دیدم که پس از پرس و جو کردن مشخص شد محل آب فاضلاب شهری  بوده  که به دلیل بدهی، آب و فاضلاب این محل به شهرداری واگذار کرده است.

وی اضافه کرد: در گذشته مقرر شد این محل به پارک تبدیل شود اما هنوز اینکار انجام نشده است و اگر منطقه ۳ بودجه این امر را ندارد از مناطق دیگر بودجه در نظر گرفته شود.

محمدزاده تصریح کرد: خواهش می کنیم هر پروژه‌ای در شهر انجام می‌شود از پیمانکار تضمین گرفته شود چرا که در پروژه پیشقدم دو میلیارد تومان از جیب بیت المال بخاطر کم کاری افرادی هزینه شود باید به این موضوعات دقت شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: راهبران قطار شهری از نبود سختی و زیان آور در شغل خود انتقاد دارند که طبق قانون این شغل با وجود ورود به تونل ها سخت و زیان  آور محسوب می‌شود .

محمدزاده تصریح کرد: مصوبات شورا به صورت سلیقه‌ای در مناطق اجرا می‌شود و توجهی به خواست شورا ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز