خبرگزاری کار ایران

مدیریت ارشد استان اصفهان مطرح کرد:

الزام استفاده از ماسک در ادارات دولتی/ سن ابتلا به کرونا کاهش یافته است/ حال بیماران بستری شده وخیم است

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۸۲۵

استاندار اصفهان گفت: ارائه خدمات دولتی مشروط به زدن ماسک است و لذا کلیه دستگاه‌ها با بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای در این خصوص اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، دکتر عباس رضایی شامگاه شنبه در جلسه ویدیو کنفرانسی با فرمانداران استان اصفهان، گفت: شرایط سخت کرونا اجازه برگزاری جلسات حضوری نمی‌دهد، هر چند دیدار حضوری نقش موثر بیشتری در حل مسائل موجود دارد.

وی ادامه داد: ابتلا به کرونا عیب نیست و حتی اعلام آن و حضور نیافتن در اجتماعات نشان از عزت نفس است و آنچه ناپسند است، پنهان‌کاری از ابتلا به کرونا و حضور یافتن در اجتماعات است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: شرایط فعلی عادی نیست و نباید عادی تلقی شود، ولی متاسفانه برخی از مردم و مسوولان به این مساله توجهی ندارند و لذا باید مردم حساسیت ویژه پیدا کنند.

وی با اشاره به افزایش کمی بیماران در استان اصفهان، گفت: ۶۰ درصد این ابتلائات در شهرستان اصفهان است و آنچه مسلم است بیماران بستری کنونی اوضاع بدتری دارند.

استاندار اصفهان افزود: از سوی دیگر سن ابتلای به بیماری در حال کاهش است و شاهد ابتلا به بیماری در جوانان و حتی سنین پایین‌تر هستیم.

وی ادامه داد: ویروس کرونا دارو و واکسن ندارد و تنها راه آن اقدامات پیشگیرانه مثل زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نظافت شخصی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

استاندار اصفهان گفت: بی‌تفاوتی مسوولان و مردم مثل دورهمی‌ها، حضور بدون ماسک در جامعه برای کادر درمان نگران کننده است و لذا باید زمینه حساس سازی مجدد را فراهم کنیم تا مردم وضعیت کنونی را بیشتر درک کنند، زیرا امکان نظارت فراگیر نیست و باید مردم بر عملکرد خود و دیگران نظارت داشته باشند.‌

وی با تاکید بر الزام استفاده از ماسک در کلیه اماکن عمومی از ۱۵ تیرماه، اظهار داشت: لازمه خدمات دولتی استفاده از ماسک خواهد بود.

استاندار اصفهان از فرمانداران استان خواست ضمن برگزاری جلسات با اصناف و گروه‌های مرجع، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کمک گرفتن از ظرفیت علما نسبت به حساسیت‌زایی در این خصوص اقدام‌لازم داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: فضاهای گردشگری و پارک‌ها می‌توانند در گسترش و شیوع بیماری موثر باشند و لذا فرمانداران با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغی و حاکمیتی نسبت به مدیریت این فضاها تلاش کنند.

رضایی خواستار افزایش نظارت‌ها و برخورد قاطع با آن‌دسته از ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، واحدهای صنفی و خدماتی شد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی اذعان کرد: از یک‌سو دولت تقویت سیستم بهداشتی اقدامات بسیار خوبی داشته و از سوی دیگر شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید محصولات بهداشتی خوب عمل کرده‌اند و سیستم بهداشت و درمان نیز امتحان خوبی پس داده‌ است و لذا امروز باید مراقبت و نظارت را تقویت کنیم‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز