خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز:

شورا بستر انعقاد تفاهم‌نامه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دستگاه‌ها را فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۸۰۸

رئیس‌کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز با تاکید بر اثرگذاری ارائه اطلاعات مکانی در افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان، گفت: شورا تسهیلات و بستر راهبری لازم جهت انعقاد تفاهم‌نامه‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری را فراهم کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، لیلا دودمان در سی و دومین جلسه این کمیسیون با موضوع بررسی اقدامات انجام شده در حوزه GIS سازمان فاوا که با حضور کارشناسان، اعضا و مشاوران کمیسیون و شهرداری برگزار شد، عنوان داشت: کلیه حوزه‌های شهرداری شامل معاونت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه مکلف هستند با توجه به زیرساخت‌های موجود در سازمان فاوا با معرفی نماینده نحوه همکاری و افزایش سطح تعاملات با این سازمان را تعیین کرده و گزارش خود را به کمیسیون ارائه دهند.

وی ادامه داد: با هدف شناسایی پتانسیل‌های موجود در حوزه داده‌های مکانی ( GIS ) در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، این سازمان مکلف است تعداد درخواست‌های دریافت شده به هر یک از لایه‌های GIS را به کمیسیون هوشمندسازی ارسال کند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز عنوان داشت: تعداد کاربران سامانه‌های مکانی که شامل تعداد، نوع کاربر و محل نفوذ آنهاست و همچنین میزان درآمدزایی از لایه‌ها و نرم افزارهایی که قابلیت در آمدزایی دارند، اعلام شود.

دودمان با اشاره به دیگر اقدامات مورد تاکید در حوزه GIS یادآور شد: نرم‌افزارهای مکانی که در حوزه‌های مختلف شهرداری دارای هم‌پوشانی در حوزه فعالیت یا ذخیره‌سازی داده هستند، تعیین شود.

ارائه نقشه راه برای توسعه تعداد کاربران و افزایش درآمدزایی دیگر خروجی این جلسه بود که این عضو شورای اسلامی شهر شیراز به آن اشاره داشت.

وی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک را مکلف دانست داده‌های مربوط به لایه‌های حمل‌و‌نقل وترافیک جهت بارگذاری بر روی زیرساخت داده‌های مکانی  (GIS) و پلتفرم شهروندی را به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تحویل دهد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: معاونت مالی و اقتصادی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات باید درخصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری دستورالعمل تسهیل کننده و حمایتی از پروژه‌های مشارکتی را تدوین و به کمیسیون ارسال کند.

دودمان اضافه کرد: معاونت مالی و اقتصادی در جهت توسعه اقتصاد در حوزه IT و کاربردی شدن و عمومیت بخشی به تولیدات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، با رعایت نگاه کسب‌وکار به پروژه‌های این حوزه، حمایت از این بخش و استارتاپ‌های بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده و گزارش اقدامات خود را به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز