خبرگزاری کار ایران

انتقاد استاندار هرمزگان از برخی شهروندان استان :

تعطیلات کرونا برای خانه ماندن است نه رفتن به سفر و مهمانی

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۶۷۹

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تعطیل کردن و اعمال محدودیت‌های مقابله با کرونا برای این است که افراد در خانه بمانند، گفت: در این مدت تعدادی از کارمندان و کارکنان در تماس‌هایی که داشتند، پیگیر بودند و اعلام می کردند که چه زمانی ادارات و دیگر بخش ها، تعطیل می‌شوند تا برای رفتن به مسافرت یا مهمانی برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی شب گذشته-۱۴ تیرماه-در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان هرمزگان، افزود: تعطیل کردن و اعمال محدودیت‌های مقابله با کرونا برای این است که افراد در خانه بمانند اما در این مدت تعدادی از کارمندان و کارکنان در تماس‌هایی که داشتند، پیگیر بودند و اعلام می کردند که چه زمانی ادارات و دیگر بخش ها، تعطیل می‌شوند تا برای رفتن به مسافرت یا مهمانی برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه باید بدانیم که تعطیلی برای رفتن به سفر و مهمانی نیست، بلکه برای ماندن در خانه و جلوگیری از انتقال بیماری کرونا است، خاطرنشان کرد: عصرها و شب‌ها بعد از ساعات اداری که ادارات تعطیل است، کارمندان در سطح شهرها، ساحل و بازار حضور نداشته باشند و در خانه بمانند.

همتی ادامه داد: همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه که ادارات کاملا تعطیل است، دلیلی ندارد که کارمندان از خانه بیرون بیایند و لازم است جهت جلوگیری از گسترش بیماری در خانه بمانند تا خیابان ها، بازارها و ساحل خلوت باشد و شاهد کاهش حجم تردد در سطح شهرهای استان باشیم.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم های عروسی و عزا، در سراسر استان هرمزگان مطلقا ممنوع است و فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و نیروی انتظامی در صورت مشاهده باید مداخله لازم را انجام و برای برخورد با متخلفین در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شود تا برخورد قانونی صورت گیرد.

عالی ترین مقام دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه نیروی انتظامی برای برخورد با متخلفان تمام توان خود را بسیج کند، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با کرونا در استان، مردم در هر جا ضعف و تخلفی در رعایت پروتکل ها مشاهده کردند به نهادهای مسئول اطلاع دهند، تا برخورد قانونی انجام شود.

وی ادامه داد: برای ضمانت اجرایی محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای مقابله با کرونا در استان، گروه‌های بازرسی به صورت گسترده نظارت بر بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، اصناف، پاساژها، بازارها، بانک ها، دفاتر خدمات عمومی، ادارات و سایر محل‌های مراجعه مردم را انجام می دهند و در صورت مشاهده تخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتماً برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

همتی تصریح کرد: با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در همه اماکن عمومی و محل های فعالیت مشاغل مختلف، در بازارها، پاساژها و واحدهای صنفی، فروشنده و مشتری باید حتما از ماسک استفاده کنند و در صورت مشاهده عدم استفاده از ماسک، با مالکان واحد صنفی و مسئولان بازار و پاساژ متخلف برخورد می‌شود و ضمن جریمه، این اماکن توسط بازرسان و تعزیرات حکومتی پلمپ خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها نظارت جدی بر بانک ها، مراکز خرید، پاساژها، بازارها، انواع صنوف، اماکن پرخطر و به ویژه دفاتر پیشخوان دولت، جهت رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک داشته باشند و نیروی انتظامی نیز با مداخله به موقع با متخلفان برخورد کند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک ها نیز مکلف هستند، اگر ارباب رجوع ماسک نداشت در اختیار آنان قرار دهد، افزود: ورود و فعالیت کارکنان در ادارات بدون ماسک ممنوع است و مدیران دستگاه ها به کارکنان در این خصوص تاکید کنند و بازرسان و فرمانداران با متخلفان برخورد جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اجساد متوفیان ناشی از بیماری کرونا به هیچ عنوان نباید برای انجام فرآیند تدفین به خانواده‌ها واگذار شود و دستگاه‌های متولی وظیفه دارند این امورات را به نحو احسن انجام دهند، اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و شهرداری موظف هستند، تمامی پروتکل‌های مربوط به انتقال، غسل و تدفین اجساد متوفیان ناشی از بیماری کرونا را دقیقا از بیمارستان تا آرامستان انجام دهند و در این زمینه خانواده های جان باختگان نباید دغدغه داشته باشند و دستگاه‌های مسئول مکلف به اجرای کامل این فرآیند هستند.

همتی با اشاره به اینکه ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان تقویت شود و افزایش یابد، عنوان کرد: دستگاه ها وظیفه دارند زیرساخت‌های لازم را برای خدمات رسانی مناسب الکترونیکی فراهم کنند.

وی در پایان گفت: مدیران برنامه ریزی کنند تا کارکنان به صورت مناسب دور کاری انجام داده و خدمات رسانی به مردم نیز متوقف نشود و تمامی خدمات در صورت امکان به صورت غیر حضوری و بدون مراجعه مردم به ادارات باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز