خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

تامین آب شهرک‌های صنعتی هرمزگان با جدیت دنبال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۶۷۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: برای تحقق جهش تولید در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای است به همین جهت تامین و انتقال آب به شهرک‌های صنعتی با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، شهرک‌های صنعتی با هدف ایجاد هماهنگی، استفاده مطلوب از امکانات زیربنایی و ارائه خدمات مناسب و ضروری برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در زمینه تولیدات صنعتی ایجاد می‌شوند و می‌توان آنها را یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی جامعه دانست.

گسترش شهرک‌های صنعتی برای تقویت و تنوع بخشی و چند سویه کردن اقتصاد و بالا بردن استانداردهای زندگی بسیار مفید خواهند بود و می‌توانند برای بهبود وضعیت تولید، اشتغال و ایجاد درآمد ملی نقش مهمی را ایفا کنند.

استان هرمزگان با دارا بودن زیر ساخت‌های گسترده‌ای نظیر خطوط ارتباط ریلی و جاده‌ای، پایانه‌های بزرگ حمل و نقل دریایی و کارخانه‌های عظیم در حوزه‌های انرژی، فولاد، آلومینیوم از پتانسیل ویژه‌ای برای ایجاد شهرک‌های صنعتی برخوردار است. با توجه به محدودیت‌های منابع آبی استان، عدم تامین و انتقال آب مورد نیاز صنایع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات و دغدغه‌هایی است که می‌تواند در ایجاد شهرک‌های جدید و یا توسعه و بهره‌برداری از شهرک‌های صنعتی موجود اختلال ایجاد کند. در این راستا شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان به عنوان متولی امور آب استان درصدد است با بهره‌گیری از دانش و توانمندی‌های روز نسبت به تعریف، مطالعه و اجرای پروژه‌های تامین و انتقال آب شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان اقدام کند.

 هوشنگ ملایی اظهار کرد: شهرک صنعتی تیرور به واسطه قرار گرفتن در محدوده زراعی شبکه آبیاری و زهکشی میناب از ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی مواد غذایی برخوردار است که سبب رشد اقتصاد و اشتغال‌زایی برای منطقه خواهد شد.

وی با بیان اینکه 10 لیتر بر ثانیه به مخزن آب شهرک صنعتی تیرور وارد می‌شود، عنوان کرد: پروژه  تامین و انتقال آب مصرفی شهرک صنعتی تیرور از خط انتقال آب بندرعباس انجام می‌شود.این پروژه شامل تامین لوله و لوله‌گذاری خط لوله انتقال پلی‌اتیلن  200 میلیمتری به طول حدود دو هزار و  400 متر و احداث ایستگاه پمپاژ و چهار دستگاه حوضچه شیرآلات است.

آبرسانی به شهرک صنعتی تیاب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ابراز کرد: در شهرک صنعتی تیاب صنایع مرتبط با فرآوری و بسته‌بندی آبزیان فعالیت می‌کند و در حال حاضر نیز در حال توسعه و گسترش است.

ملایی ادامه داد: عملیات تامین و انتقال مصارف آب مورد شهرک صنعتی تیاب از محل چاه‌های موجود در حال انجام است. این عملیات شامل لوله‌گذاری خط انتقال پلی‌اتیلن  200 میلیمتری به طول حدود پنج کیلومتر و ساخت، تجهیز و نصب 11 دستگاه حوضچه شیرآلات است.

وی بیان کرد: در فاز اول این پروژه 10 لیتر بر ثانیه آب برای این شهرک صنعتی تامین خواهد شد.

شهرک صنعتی تیرور به مساحت بالغ بر 100 هکتار در مجاورت راه ارتباطی بندرعباس – میناب و در فاصله 25 کیلومتری شمال شهرستان میناب قرار دارد.

شهرک صنعتی تیاب  در فاصله 26 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان میناب و در مجاورت سایت‌های پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی( از مراکز مهم پرورش میگوی هرمزگان) قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز