خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اعلام کرد:

بانک اطلاعاتی پژوهشگران و اهل قلم در البرز به روز رسانی می شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۵۹۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز خواستار به روز رسانی بانک اطلاعاتی پژوهشگران و اهل قلم در استان شد.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی با تبریک چهاردهم تیرماه، روز قلم  را فرصتی مغتنم شمرد تا از نقش آفرینی‌های زیبای اصحاب فرهیخته قلم و رسانه در استان تقدیر و تشکر نماید.

وی افزود:  سوگند خداوند به قلم، گویاترین شاهد بر قداست آن است و جایی که خداوند، به آفریده‌ای از آفریده‌های خود قسم یاد می‌کند، بشر در چه جایگاهی می‌تواند از ارج و منزلت آن سخن براند.

فردی تاکید کرد: مهمترین رسالت خطیر اصحاب قلم و رسانه در شرایطی که امروز کشور با دو ویروس منحوس تحریم‌های ظالمانه و کرونا مواجه است آگاهی بخشی متعهدانه، روایت گری به موقع رویدادها و روشنگری درست حقایق روز جامعه باشد. 

معاون استاندار گفت: در این راستا بیان درست مطالبات مردمی و انعکاس صحیح خدمات و تلاش‌های صورت گرفته در کشور نیز می‌تواند بر تعادل بخشی این مسیر اثرگذار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز خواستار به روز رسانی بانک اطلاعاتی پژوهشگران و اهل قلم در استان شد.

وی در ادامه تصریح کرد:  در نخستین ارتباط وحیانی رسول خدا(ص) با مبدأ هستی در غار حرا، سخن از قلم به میان می‌آید، تا جایی که خداوند خود را این گونه معرفی می‌کند: «الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ؛ آن‌که با قلم آموخت». 

وی افزود: همچنین با سیری در زندگی پیامبر(ص) و امامان (ع) می‌توان توجه و اهتمام عملی به نوشتن را از متن سیره آنان دریافت، این قدرشناسی به حدی بود که در صدر اسلام، پس از پایان برخی جنگ‌ها، پیامبر(ص) دستور می‌دادند اسیرانی که به 10 نفر از مسلمانان خواندن و نوشتن بیاموزند، آزاد شوند، این عمل در جامعه محروم از تمدن آن دوره، زیباترین و مؤثرترین پیام برای ارج نهادن به جایگاه قلم و علم بوده و هست. 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز افزود:  بدون تردید قلم سه امتیاز بزرگ دارد یکی برای همیشه باقی می ماند تا جایی که امام علی علیه السلام می فرماید:  دانش را با نوشتن در بند کنید. 

فردی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر به قلم نیازمند هستیم و سیر در آثار و کتاب‌ها نشان از جایگاه ویژه قلم دارد.

وی با عنوان اینکه نویسندگان، پیشقراولان فرهنگ و ادب به شمار می‌روند تصریح کرد: امروزه هیچ کس نمی‌تواند جایگاه قلم را نادیده بگیرد و رسالت این قشر در جامعه بسیار سنگین و اثرگذار است و به گفته طبری، گاهی ارزش یک تمدن بشری به خط و نثر باقی مانده از آن است که وجود دارد و این نشان می‌دهد که قلم در طول تاریخ دارای ارزش و اعتبار بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز