خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر کاشان مطرح کرد:

بی توجهی به اصول شهرسازی در کاشان نمونه بارز قانون شکنی است/ ساخت و ساز اطراف سیلک منوع است

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۵۴۵

رییس شورای شهر کاشان گفت: نمونه بارز و آشکار از قانون شکنی بی توجهی به اصول شهرسازی است که متاسفانه دشواری های متعددی برای مردم به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی رسولزاده پایبندی به قانون را امری اجتناب پذیر دانست وافزود: هیچگاه نباید برای رفع مقطعی برخی از مشکلات شهری ازعمل به قانون سرباز زد، چراکه این سرپیچی در دراز مدت باعث مشکلات بزرگتری خواهد شد که برای مردم و مسئولان ایجاد هزینه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: نمونه بارز و آشکار از قانون شکنی بی توجهی به اصول شهرسازی در کاشان است که متاسفانه دشواری های متعددی برای مردم به وجود آورده است.

رسولزاده تصریح کرد: حفاظت وصیانت از حریم و کیان سیلک از دیرباز مطرح بوده و تاکید شده واگذاری انشعابات و مجوز ساخت و ساز اطراف سیلک ممنوع باشد. 

رییس شورای اسلامی شهر کاشان خاطر نشان شد: در حال حاضر برخی از شهروندان در زمین های نزدیک این تپه تاریخی بنا احداث کرده اند که با مشکلات زیادی مواجه شده اند وضروری است دستگاه های نظارتی وقضایی به خصوص دادستان بدون تعارف ومماشات به این موضوع ورود کند و برای رفع نارضایتی دوستداران میراث تاریخی با مسببان این کوتاهی سخت گیرانه برخورد کند.

رسول زاده آلودگی هوای کاشان را یکی از معضلات اساسی شهر کاشان برشمرد که رفع آن  چند سالی است جز مطالبات شهروندان شده است افزود: حدود۱۶۰میلیارد ریال سرمایه گذاری شهرداری کاشان صرف اجرای پروژه کنار گذر شهرستان با هدف کاهش ترافیک، رفع آلودگی هوا و ساماندهی رفت و آمد خودرو های سنگین به منظور کاهش تصادف های فوتی شد که چند سال است این طرح کاملا تعطیل شده است.

وی خاطر نشان شد: وجود اختلاف در حریم شهری کاشان و آران و بیدگل مانع عملی شدن این طرح شد و یکی از دلایل مخالفت عمده و اساسی اعضای شورا اسلامی شهر کاشان با طرح زیرگذر کاشان ناتمام ماندن کنارگذر وکمربندی بود که در صورت احداث وساخت این پروژه بین ۳۰تا ۴۰ درصد معضل ترافیک حل می شد.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان تاکید کرد: اجرای پروژه کنار گذر منافع دو شهر کاشان و آران و بیدگل را به دنبال داشت و برای توافق و رفع سوتفاهم همکاری، اتحاد و فداکاری مدیران و مساعدت نماینده مردم در مجلس کار گشا است.

رسول زاده عدم تصحیح وایمن سازی پل راوند که در طول سالیان اخیر موجب به خطر افتادن جان مردم ومسافران شده است را گوشزد و اظهار کرد: ۴میلیارد ریال برای تجهیز کارگاه از جیب مردم هزینه شد ودست آخر بدون هیچ دلیل واضحی جمع آوری وتعطیل شد.

وی گفت: هرچند به دیدگاه برخی از مدیران رسیدگی جهت ایمن سازی این پل جز وظایف شهرداری نباشد، ولی در مواقعی که جان و منافع  مردم در خطر باشد، ضروری است شورا و شهرداری داوطلبانه و بدون تنگ نظری و نگاه سیاسی وارد امور شهری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز