خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت فنی راه آهن جمهوری اسلامی خبر داد:

امکان انتقال خط آهن و ایستگاه قطار تاکستان به خارج از شهر وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۵۴۱

سرپرست معاونت فنی و امور زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ایستگاه قطار شهرستان تاکستان در مکان مناسبی واقع شده و به لحاظ تجهیزات و امنیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد و مسافران با امنیت و آرامش خاطر در هر ساعت از شبانه روز می توانند از قطار استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، مصطفی داوودی بعدازظهر شنبه در بازدید از ایستگاه راه آهن تاکستان که با حضور استاندار قزوین و نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، افزود: خیلی از ایستگاه های راه آهن کشور در گذشته فرسوده و متروکه بوده اند؛ اما شرکت راه آهن برای آنها طرح جامع در دست تهیه دارد و بر این اساس شاهد تجهیز، نوسازی و بهسازی و احیای بسیاری از ایستگاه ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای طرح ( TOD)  با محوریت توسعه حمل و نقل همگانی مبتنی بر ریل در قزوین،اظهار داشت: بر همین اساس شاهد توسعه امکانات و تجهیزات ایستگاه های راه آهن در قزوین خواهیم بود.

سرپرست معاونت فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به درخواست عده ای از اهالی تاکستان برای انتقال راه آهن و ایستگاه آن به بیرون از شهر گفت: سیاست این شرکت در ایجاد ایستگاه ها، احداث آنها در خارج از شهر بوده و همین ایستگاه نیز در زمان ساخت در بیرون شهر قرار داشته و بعدها با توسعه شهر و ساخت و سازها در داخل شهر قرار گرفته است.

داوودی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه مطالعات و بررسی های ما نشان می دهد که امکان انتقال خط آهن و ایستگاه قطار تاکستان به خارج از شهر وجود ندارد و اجرای چنین طرحی نیز به سود شهروندان و مسافران تاکستانی نخواهد بود، اظهار داشت: چنین کاری شاید برای عده ای محدود منفعت داشته باشد اما در اجرای طرح های بزرگ زیرساختی و اصلاحات آن باید منافع عمومی و اکثریت در نظر گرفته شود.

این مسئول شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مخاطرات و ملزوماتی مانند تامین امنیت و زیرساخت در صورت انتقال خط آهن و ایستگاه قطار به خارج از شهرها، گفت: اگر حتی خط آهن و ایستگاه تاکستان جابه جا و به خارج از شهر منتقل شود، چندین سال بعد باز هم با گسترش ساخت و سازها، شاهد قرارگیری آن در حریم شهر خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز