خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

امکانات موجود پاسخگوی انتظارات از دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیست

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۴۸۶

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نگاه ویژه دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: اعتبارات فعلی و امکانات موجود پاسخگوی انتظارات از دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیست.

به گزارش ایلنا، رحیم زارع در حاشیه بازدید از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس و دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز در جمع خبرنگاران با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشگاه اظهار داشت: اهداف و شرح وظایفی که برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیش بینی شده با امکاناتش قابل قیاس نیست و امکانات نیز پاسخگوی رسیدن به آن اهداف و نتایج نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های آباده، خرم بید، بوانات و سرچهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضرورت دارد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به ویژه دولت و حوزه‌های مختلف به لحاظ اعتباری و بودجه‌ای این دانشگاه را تقویت و آن را برای رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده به ویژه حوزه ارتباط با صنعت کمک کنند.

زارع بیان کرد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، زیرساخت لازم برای اهداف و برنامه‌هایی که در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری پیش‌بینی شده فراهم است و باید از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره را برد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این کمیسیون آماده کمک و همراهی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای هستیم، افزود: معتقدیم بسیاری از دانشگاه‌هایی که شاید امروز دیگر ضرورت و اهمیت وجودشان در جامعه احساس نمی‌شود در این دانشگاه ادغام شوند و با محوریت و مدیریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای امور آموزشی و آکادمیک دنبال شود.

نماینده اداوار نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس گفت: آن چیزی که همه به دنبال آن هستیم تقویت و ارتقاء بیش از پیش ارتباط حوزه صنعت و دانشگاه است که این مهم متاسفانه هنوز در حد تئوری و حرف مانده و دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند آن را عملیاتی کند.

زارع با تاکید بر اینکه حمایت دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند ما را به اهداف ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه کمک کند، خاطرنشان کرد: در صورتی که ارتباط مناسبی بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود، بر روی ایجاد اشتغال پایدار درجامعه، افزایش ارزش افزوده در حوزه‌های مختلف تولیدی، بهره‌وری و هم افزایی در رونق تولید نیز تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دربرنامه هفتم برای تقویت جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای پیشنهاداتی ارائه می‌دهیم تا بیش از پیش جایگاه آن ارتقاء یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از دغدغه‌های موجود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در حوزه تغذیه دانشجویی و افزایش اعتبارات عمرانی است که این موضوع را نیز برای رسیدن به نتیجه دنبال می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های آباده، خرم بید، بوانات و سرچهان در مجلس شورای اسلامی همچنین به وضعیت دانشکده فنی آباده اشاره کرد و گفت: این دانشکده نیز از لحاظ امکاناتی و ساختار فیزیکی نیاز به تقویت و اعتباراتی دارد که این مهم نیز در برنامه قرار دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با قدردانی از حضور نماینده مردم شهرستان‌های آباده، خرم‌بید، بوانات و سرچهان در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و نگاه ویژه به این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس شامل 14 دانشکده با بیش از 14 هزار دانشجو است که مهم‌ترین ماموریت آن تربیت تکنسین و مهندسان کاربردی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی است.

محمدجامعی با بیان اینکه در چند سال گذشته ارتباطات خوبی بین حوزه صنعت و دانشگاه ایجاد شده است، افزود: این مهم برای تاثیرگذاری بیشتر، نیازمند یک برنامه‌ریزی استراتژیک و هماهنگ در سطح کلان است.

جامعی گفت: ایجاد مرکز رشد و کانون خلاقیت و نوآوری در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز به عنوان مرکز معین دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، راه‌اندازی مجمع نیک اندیشان اشتغال، مهارت و کارآفرینی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی اعضای هیئت علمی در صنایع، حضور در کارگروه‌های تخصصی فعالان عرصه صنعت از جمله اتاق بازرگانی و اصناف و همچنین دعوت از بزرگان صنایع و صنوف فارس در اتاق های فکر دانشگاه از برنامه‌های شاخص این دانشگاه در زمینه تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز