خبرگزاری کار ایران

رئیس راهداری شهرستان قزوین خبر داد:

احداث ۴۱ کیلومتر آتش‌بر در حاشیه راه‌های شهرستان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۲۶۳

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قزوین گفت: به منظور کاهش خسارت های احتمالی و جلوگیری از سرایت آتش به راه‌ها، ۴۱کیلومتر آتش‌بر در حاشیه راه‌های این شهرستان احداث شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، احسان شهبازی افزود: به دنبال بارش باران و تراکم پوشش گیاهی و همچنین افزایش گرما و کاهش رطوبت احتمال آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی افزایش می‌یابد که در این راستا با تصویب شورای مدیریت بحران استان ایجاد آتش‌بر در حاشیه راه‌ها به عنوان یکی از راه حل‌های کاهش خسارت در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این راستا پس از شناسایی نقاط پرخطر و مستعد آتش سوزی آتش‌بر هایی ایجاد شد تا در صورت آتش سوزی احتمالی خسارت آتش به حداقل کاهش یابد.

شهبازی ادامه داد: برای ایجاد آتش‌بر با استفاده از ماشین آلات سنگین، شیارهایی در مناطق مستعد آتش سوزی ایجاد می‌شود تا در صورت آتش سوزی بتوان دسترسی برای اطفای حریق را در کوتاهترین زمان ممکن تسهیل کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قزوین از مردم خواست با توجه به پوشش گیاهی گونه‌های علفی و گرمای هوا از روشن کردن آتش و ریختن اجسام پلاستیکی و نایلونی در مراتع و حاشیه راه‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز