خبرگزاری کار ایران

بهنامجو خبر داد:

زمین رایگان در اختیار سازندگان مسکن ملی در اردبیل قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۲۳۸

استاندار اردبیل گفت: اداره کل راه و شهرسازی زمین رایگان در اختیار سازندگان مسکن ملی قرار می‌دهد تا برای خانه‌دار شدن جوانان و افراد فاقد مسکن دارای شرایط، مسکن ارزان قیمت در شهرک‌های جدید احداث شود.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنامجو با بیان اینکه شرایط مسکن‌دار شدن افراد در فراخوان راه وشهرسازی اعلام شده است، افزود: تاکنون در کل شهرهای استان ۹ هزار نفر در سامانه طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که در مرحله اول۵۳۰ واحد ثبت نامی مورد پدیزش قرار گرفته است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح اقدام مسکن ملی باید به صورت جهادی آغاز شود، اظهار داشت: ۸۴۰۰ ثبت‌نام کننده در مرحله دوم پایش خواهند شد و افراد واجد شرایط بنا بر فراخوان راه و شهرسازی تکمیل پرونده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای ۱۰۰۰ واحد زمین آماده واگذاری است، گفت: برای کوتاه مدت در شهرک‌های موجود نیایش، الهیه، وحدت اردبیل و شهرک‌های جدید ۱۰۰۰ واحد زمین وجود دارد و ۵۰۰ واحد نیز قبلا تحویل داده شده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه برای ۳۵۰۰ واحد دیگر نیز شهرک جدید احداث خواهد شد، تشریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید جهت تامین زیرساخت این شهرک‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

بهنامجو ادامه‌ داد: متولی طرح اقدام مسکن ملی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت راه و شهرسازی و در شهرهای کوچک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار راه و شهرسازی ۶۶ هزار و ۲۷۳ خانوار در استان طی سال۹۵ مستاجر وجود داشت، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا افق ۱۴۰۵ با رشد جمعیت ۲ درصدی نزدیک ۸۰ هزار واحد مسکن ساخت و ساز شود.

به گفته وی، برای ساخت و ساز ۴۸ هزار واحد در شهرک‌های جدید زمین وجود دارد و طبق آمار نیازی به توسعه شهری وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز