خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی قزوین خبر داد:

اجرای طرح پاکسازی محلات از مواد مخدر در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۲۱۳

دادستان قزوین گفت: طرح تابستانی پاکسازی محلات از مواد مخدر در سطح استان قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در نشست تشریح طرح تابستانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: گزارش‌های متعدد مردمی از فروش مواد مخدر در محلات مختلف شهر قزوین و شهرهای حاشیه‌ای به دادستانی واصل می‌شود و بر همین اساس طرح پاکسازی محلات با قوت و جدیت و با بهره گیری از ظرفیت بسیج مردمی و استفاده از تمامی امکانات نهادها و سازمان ها اجرایی می‌شود.

دادستان قزوین افزود: با اجرای این طرح، فروشندگان مواد مخدر در مناطق و محلات مختلف شناسایی و برای اعمال مجازات‌ها به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و بدون شک برخورد دستگاه قضایی با این افراد قاطع و بازدارنده است و بنیان مالی آنها را نیز مورد هدف قرار خواهد داد.

قاسمی تصریح کرد: حضور پلیس در سطح جامعه باید به گونه‌ای باشد که فضا برای مجرمان و متخلفان ناامن شود و مجرمان همیشه خود را در معرض کنترل و رصد ببینند و کمتر مرتکب خطا و اشتباه شوند.

وی با اشاره به افزایش آمار کشفیات مواد مخدر در استان، افزود: افزایش آمار کشفیات همیشه نشان دهنده قوت اقدامات نیست، بلکه گاهی ضعف عملکردی ما را در یک منطقه نشان می‌دهد، زیرا به دلیل فقدان اشراف و رصد کامل، افرادی این اجازه را به خود داده‌اند که دست به فروش مواد مخدر بزنند و باید از این بُعد نیز به موضوع نگاه و نقاط ضعف را مرتفع کرد.

این مقام قضایی استان ادامه داد: طبق یافته‌های علمی اعتیاد و مواد مخدر، ریشه اکثر جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و بی تردید موفقیت در مقابله با اعتیاد، کاهش چشمگیر جرائم و آسیب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت، البته تحقق این امر نیازمند هم افزایی، همکاری و مشارکت جمعی است.

دادستان قزوین یادآور شد: چنانچه شخصی دچار اعتیاد شود، خانواده، جامعه، نهادها و دستگاه‌های مختلف درگیر این فرد خواهند بود، به همین دلیل مبارزه با مواد مخدر نباید مقطعی و گذرا باشد.

قاسمی خاطر نشان کرد: مقابله با اعتیاد نیازمند عزم عمومی و همچنین اقدامات مستمر و همه جانبه است و همه باید تلاش کنیم بستر اعتیاد برچیده شود و افراد کمتر در دام اعتیاد گرفتار شوند.

وی افزود: اگر با وضع همه تمهیدات، افرادی دچار اعتیاد شدند، باید شرایطی فراهم کنیم تا آنها از این وضعیت سخت نجات پیدا کنند و درمان شوند، در غیر این صورت از تبعات منفی آن هیچ شخصی در امان نخواهد بود.

این مقام قضایی استان شناسایی و برخورد با فروشندگان مواد مخدر را اولویت دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: اگر مواد مخدر وجود نداشته باشد، قطعا افراد سراغ آن نخواهند رفت بنابراین شناسایی و برخورد با سوداگران مرگ و فروشندگان مواد مخدر در راستای مبارزه و مقابله با این پدیده شوم اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و باید در اولویت کاری قرار گیرد.

دادستان قزوین عنوان کرد: تامین امنیت جامعه بر عهده دستگاه قضایی از طریق ضابطان عام و خاص نهاده شده است و در این موقعیت خطیر باید به صورت شبانه روز و با برنامه تلاش کرد تا امنیت که مطالبه بحق جامعه از حاکمیت است، در ابعاد مختلف تامین و محقق شود.

قاسمی بیان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی و شناسنامه محیطی در تمامی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ضروری است تا افرادی که در یک منطقه یا محله به عنوان متخلف و یا مجرم سابقه دار به سر می‌برند، در اشراف و رصد کامل قرار گیرند تا چنانچه قصد انجام اعمال مجرمانه داشتند و یا مرتکب جرائم شدند در کمترین زمان در چنگال قانون گرفتار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز