خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خبرداد:

آغاز نام نویسی تسهیلات کرونا برای مراکز فرهنگی بدون بیمه در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۱۵۳

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از ثبت نام تسهیلات کرونا برای شاغلان و مراکز فرهنگی بدون بیمه در قزوین از ۱۶ تیرماه از طریق سامانه کارا خبرداد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام دولت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، ثبت نام از متقاضیانی که دارای بیمه و کد کارگاهی بودند، انجام و پرداخت وام آنان آغاز شد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان ادامه داد: لیکن تعداد زیادی از فعالان فرهنگی و هنری فاقد بیمه و کد کارگاهی بودند و مشمول این تسهیلات نمی‌شدند که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مقرر شد صاحبان و شاغلان کسب‌ و کارهای فرهنگی که کد بیمه و کد کارگاهی ندارند، از سوی دولت حمایت شوند.

اسماعیلی افزود: شناسایی این افراد قبلا از طریق ثبت نام در سامانه ویژه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده و هماهنگی لازم با وزارت کار نیز صورت گرفته است و تعدادی از شاغلان شناسایی و احراز هویت شده‌اند.

وی یادآور شد: از روز ۱۲ تیر، پیامک اطلاع‌رسانی و دعوت از متقاضیان مشمول دریافت تسهیلات از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده و متقاضیان مشمول می‌توانند از دوشنبه هفته آینده، ۱۶ تیر با مراجعه به سامانه کارا برای تسهیلات کرونا ثبت نام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز