خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

آمار فوتی‌های کرونا در کاشان به صفر رسیده است/ ابتلا روزانه ۲۰ نفر به کرونا در کاشان

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۱۳۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کاهش آمار افراد فوتی در اثر کرونا، تنها نتیجه تشخیص و تجویز به موقع دارو به منظور درمان و کاهش عوارض این بیماری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، سید علیرضا مروجی با بیان اینکه غربالگری و پیشگیری یکی از بزرگترین توفیقات در حوزه مقابله با کرونا در کاشان بوده که توسط کادر درمان محقق شده است، اظهار داشت: در شرایطی که این بیماری در سطح کشور همچنان قربانی می‌گیرد، ولی با وجود مراجعه و بستری روزانه ۲۰ نفر در مراکز درمانی کاشان، آمار جانباختگان به صفر رسیده است.

وی خاطر نشان شد: از همان روزهای آغازین شیوع کویید ۱۹ در منطقه تحت پوشش دانشگاه، تاکید و توصیه خاص مبنی بر غربالگری و پیشگیری صورت گرفت و از این منظر و درمان به موقع در سطح کشور پیشتاز هستیم.

مروجی به حمایت های بی دریغ خیرین، مسئولان و گروه های جهادی اشاره و عنوان کرد: در روزهای بحران شیوع کرونا آحاد مردم به کمک پرستاران، پزشکان و مجموعه کادر بهداشت و درمان شتافتند و توانستند انرژی مثبت و سازنده ای به کالبد سربازان عرصه سلامت تزریق کنند. 

مدیر دانشگاه علوم پزشکی افزود: برخلاف تصور غیرعلمی و بی پایه مردم که بر این باورند که با توجه به صفر شدن میزان جانباختگان ناشی از کرونا، این بیماری به پایان راه رسیده، باید گفت بیماران و شهروندان زیادی به مراکز درمانی جهت تشخیص و یا بستری شدن مراجعه می کنند.

وی تاکید کرد: کاهش آمار افراد فوتی، تنها نتیجه تشخیص و تجویز به موقع دارو به منظور درمان و کاهش عوارض این بیماری است.

 

آمار فوتی‌های کرونا در کاشان به صفر رسیده است/ ابتلا روزانه ۲۰ نفر به کرونا در کاشان

وی گفت: مهمترین و بارزترین آسیب جدی کرونا که ممکن است از نگاه بسیاری از مردم مغفول مانده باشد، ایجاد محرومیت های فراوانی نظیر تعطیلی مدارس و کسب وکار، پایین آمدن سطح درآمد، کاهش دید و بازدیدها، لغو مراسم عروسی و ممنوعیت برپایی آیین های عزاداری و پرهیز از دست دادن و در آغوش گرفتن است که شاید در طولانی مدت ادامه داشته باشد.

مروجی با اشاره به پرداخت هزینه های سنگین درمان کرونا، خستگی و فرسایش کادر درمان و بهداشت و اشغالی تخت های بیمارستان خاطرنشان شد: در این سه ماه تمامی همکاران به دلیل تحمل استرس و فشارهای روحی و روانی بسیار تحت فشار بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان‌ در ارتباط با درصد ابتلای کودکان گفت: از ابتدا اعلام شد میزان درگیری کودکان با کرونا بسیار پایین است که در مراحل بعدی مشخص شد کودکان هم می‌توانند به این ویروس مبتلا شوند.

مروجی تاکید کرد: به دلیل شرایط روحی و جسمی کودکان و همچنین سیستم ایمنی آنها، بهتر است از حضور آنان در اجتماعات و مکان عمومی پیشگیری شود.

وی در خصوص بازگشایی مکان های عمومی و برگزاری برخی تجمعات در کاشان با وجود هشدارهای شیوع کرونا، اظهار داشت: در این ارتباط تابع تصمیمات و مصوبات ستاد مقابله و مدیریت کرونا کشور هستیم، ولی توصیه دانشگاه به مردم رعایت پروتکل های بهداشتی است؛ در غیر این صورت باید منتظر اعمال محدودیت‌های قبلی و افزایش نگرانی ها بابت مبتلایان در کاشان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز