خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مثبت بودن تست کرونا بیش از ۵۰ درصد بیماران بستری در بردسکن/ هیچکس حق برگزاری مراسم عروسی و عزا ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۰۳۹

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: تست کرونای بیش از ۵۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان ولی عصر بردسکن مثبت اعلام شده و رسما اعلام می‌کنم هیچ کسی حق ندارد مجلس عزا و عروسی در تکایا و حسینیه ها برگزار کند.

مهدی عاقلتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بردسکن، ضمن هشدار به مردم گفت: تاکنون بیش از 400 بیمار مشکوک به کرونا در  بردسکن در بخش ویژه کرونا بستری و در مرکز بهداشتی درمانی 16 ساعته طالقانی به صورت سرپایی از آنان نمونه گیری انجام  شده که از مجموع 182 نفری که در بیمارستان ولی عصر بستری شده‌اند تست 82 نفر آنها مثبت بوده است. 

وی با  اشاره به افزایش روند افراد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی 16 ساعته طالقانی گفت: با این روند بردسکن از  وضعیت سفید خارج  شده و از شنبه 14 تیرماه برخی از محدودیت ها را اجرا خواهیم کرد. رعایت پروتکل های بهداشتی باید اولویت کار مردم باشد و حتما بعد از هر کاری دستان خود را بشویند و اگر مردم موارد بهداشتی را رعایت نکنند مجدد وضعیت قرمز خواهد شد.

عاقلتر با بیان اینکه در حال حاضر 6 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری هستند، بیان کرد: کرونا تمام شدنی نیست و باید به زندگی با کرونا عادت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن گفت: وضعیت شهرهای مجاور و مشهد همه قرمز و آلوده است و از مردم می خواهیم از سفرکردن های غیر ضروری جدا پرهیز کنند.

وی با انتقاد از کسانی که در برخی از روستاها اقدام به برگزاری مجالس عروسی و عزا کرده اند، گفت: نامه ای را به دادستان و فرماندار شهرستان ارسال کرده ام و از دهیاران و شوراهای اسلامی می‌خواهم با کسانی که به مصوبه ستاد مقابله با کرونای شهرستان عمل نمی‌کنند مراتب را بلافاصله گزارش تا پلیس نگذارد مجلس آنها برگزار شود، چرا که سلامت و جان مردم خط قرمز ما است.

عاقلتر گفت: وقتی کرونا به نوزاد 10 روزه بردسکنی رحم نکرده است نباید عده ای خود سرانه اقدام به برگزاری مجلس عزا و عروسی کنند. تعداد بیمارانی که در شهرستان مبتلا به ویروس کرونا شده اند از نوزاد 10 روزه تا سن 88 ساله بوده است و رسما اعلام می‌کنم هیچ کسی حق ندارد مجلس عزا و عروسی در تکایا و حسینیه ها برگزار کند.

وی همچنین گفت: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونای استان از روز شنبه 14 تیرماه انجام هرگونه کار اداری، بانکی و یا رفتن به مدارس فقط با ماسک زدن صورت می‌گیرد در غیر این صورت از ورود آنها به این مراکز ممانعت خواهد شد.

وی افزود تاکنون تالارهای پذیرایی با 50 درصد ظرفیت فعالیت داشته اند که از روز شنبه با این وضعیت تعطیلی آنها را در ستاد کرونای شهرستان مطرح و برای تعطیل شدن آنها تصمیم خواهیم گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز