خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی استانداری خبر داد:

افزایش ۳۵ درصدی بودجه دهیاری‌های استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۰۳۸

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: واریزی دولت به حساب دهیاری‌ها در سال گذشته با وجود تمام مشکلات مالی و محدودیت‌های موجود، بیش از ۹۷ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه قبل، ۳۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اکرم نجفی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: میزان اعتبار واریزی دولت به حساب دهیاری‌های استان در سال ۹۷، بیش از ۷۲ میلیارد تومان بوده است.

نجفی گفت: همچنین مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل ماده ۱۰ جهت جبران خسارت سیل، برای دهیاری‌های استان قزوین در نظر گرفته شد که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

این مسئول افزود: علاوه بر این، ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای اجرای پنج طرح به منظور جبران خسارت ناشی از سیل در اختیار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در بحث تسهیلات اشتغال روستایی که با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شد به یک هزار و ۵۶۶ طرح اشتغالزا، تسهیلات ارزان قیمت به ارزش ۲۱۸ میلیارد تومان پرداخت شد.

نجفی گفت: اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در ارزیابی دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور به رتبه اول کشور دست یافته است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه استان قزوین به لحاظ جمعیت روستایی رتبه ۲۴ کشور را داراست، گفت: ۲۵.۳ درصد از جمعیت استان قزوین در روستاها سکونت دارند.

نجفی اظهار داشت: بالاترین درصد جمعیت روستایی استان مربوط به شهرستان آوج با ۷۳.۸ درصد و کمترین درصد جمعیت روستایی مربوط به شهرستان آبیک با ۹.۷ درصد است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۷ عضو شورای اسلامی روستایی و ۶۳۰ دهیاری در استان قزوین وجود دارد، گفت: تعداد بانوان عضو شورا ۳۹ نفر و تعداد بانوان دهیار در استان ۵۰ نفر است.

این مسئول یادآور شد: دهیاران علاوه بر اقدامات گسترده در جهت توسعه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی اجتماعی روستاها در مواجه با بحران‌هایی همچون سیل و کرونا در خط مقدم فعالیت و مبارزه بودند اما عمده فعالیت‌های این نهاد به خوبی برای مردم تبیین نشده است.

نجفی در خصوص ماشین آلات واگذار شده به دهیاری‌ها تصریح کرد: ۱۶۸ دستگاه خودرو حمل پسماند، ۴۰ دستگاه بیل بکهو، ۲ مینی لودر و ۲۰ خودرو آتش نشانی از ابتدای راه اندازی این نهاد در استان قزوین، به دهیاری‌ها واگذار شده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های دهیاران و شوراهای روستایی در جهت عمران و آبادانی و توسعه پایدار روستاها از نمایندگان مجلس تقاضا کرد در طرح‌ها و لوایح مورد بررسی حمایت لازم را از نهاد دهیاری داشته و مانع از ایجاد محدودیت‌های متوالی برای این مجموعه توسط برخی دستگاه‌ها و نهادهای موازی شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز