خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

جوی آرام برای آسمان کشور/ افزایش باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان و زابل

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۰۰۱

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز جوی آرام و باثبات برای آب و هوای کشور پیش بینی کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرکرده با بیان اینکه امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را پیش رو خواهیم داشت؛ گفت: با این حال در برخی مناطق، رگبار و رعد و برق موقتی دور از انتظار نیست.

سرکرده، با اعلام اینکه در شمال غرب و ارتفاعات البرز عصر امروز و فردا پدیده رگبار و رعد و برق را خواهیم داشت، افزود: در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، البرز، اردبیل، ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران و شمال تهران این پدیده را پیش رو خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در مناطق جنوب شرق هم از عصر امروز، جوی ناپایدار را داشته باشیم و در جنوب سیستان و بلوچستان، نواحی شرقی هرمزگان، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان مانند، مظفر حاجی‌آباد عصر امروز و عصر فردا، پدیده رگبار و رعد و برق موقتی همراه با وزش باد همراه خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای نواحی شرق کشور در سه روز آینده، افزایش باد‌های ۱۲۰ روزه را خواهیم داشت که باعث گرد و خاک در سیستان و زابل می‌شود.

وی افزود: در استان‌های مرکز و شمال شرق کشور از جمله خراسان شمالی، رضوی، یزد، قم، شمال و جنوب تهران و مرکزی وزش باد را داریم که در برخی ساعات باعث گرد و خاک می‌شود.

سرکرده برای خلیج فارس پیش بینی کرد، در ۲۴ ساعت آینده مواج باشد و ارتفاع موج به یک و نیم متر برسد ضمن اینکه تغییرات دمایی آنچنانی برای هفته پیش رو نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در کل کشور در حد ۲ یا ۳ درجه نوسان دما داریم که این افزایش، برای سواحل بیشتر است که تا ۶ و ۷ درجه افزایش دما پیش بینی می‌شود.

آسمان تهران نیز امروز صاف است و دما در تهران در گرمترین ساعت به ۳۴ درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز