خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین مطرح کرد:

تشکیل کمیته کیفی‌سازی محصولات کشاورزی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۸۶۱

استاندار قزوین گفت: کمیته کیفی‌سازی محصولات کشاورزی قزوین با هدف صادرات به بازارهای جهانی در استان تشکیل شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در شصت و سومین نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان قزوین افزود: اتاق بازرگانی، جهاد کشاورزی، سازمان صمت و معاونت اقتصادی استانداری قزوین باید پیگیر تشکیل این کمیته بوده و به راهکارهای کیفی سازی محصولات کشاورزی را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه پسته قزوین با وجود کیفیت خوب به اندازه پسته دامغان و رفسنجان شناخته شده نیست و این استان خیلی در حوزه برندینگ کار نکرده است.

جمالی پور به صادرات کشمش اشاره کرد و گفت: قزوین پایگاه کشمش است و هنوز در خصوص سورتینگ و برندینگ کشمش کارهای بسیاری باید انجام شود که این محصول را به بازارهای جهانی صادر کند.

استاندار قزوین تاکید کرد: از این به بعد نماینده انجمن کشمش استان قزوین باید در کمیته کیفی سازی محصولات کشاورزی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی حضور یابد تا بتوانیم تصمیمات مناسبی اتخاذ کنیم.

جمالی پور با بیان اینکه بسته بندی محصولات کشاورزی باید متناسب کشور هدف باشد، گفت: به طور حتم بسته بندی کالایی که برای عراق و کشورهای عربی لحاظ می‌شود و باید متفاوت از کشور روسیه باشد.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین بیان داشت: گیلاس، فندوق و زیتون قزوین دارای کیفیت بالایی است و باید جهاد کشاورزی کیفی سازی و صادرات آن برنامه ریزی کند.

جمالی پور با بیان اینکه صنایع فرآوری در استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه این صنایع هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارند و باید شرایطی را فراهم کرد که محصولات استان به اروپا صادر شوند.

وی تصریح کرد: در تولید شیرینی سنتی باقلوا باید خوشه‌های صنعتی را تقویت کرد تا گردشگری رونق یابد و میزان اشتغالزایی و سوددهی را افزایش داد.

استاندار قزوین در ادامه نشست شورای گفت و گو به موضوع مشکلات وقفی شهر صنعتی البرز اشاره کرد و گفت: ادعایی مطرح شده در شهر صنعتی البرز که گفته می‌شود بخشی از این شهر وقفی نیست که باید در دادگاه قضایی مورد بررسی قرار گیرد.

جمالی پور اضافه کرد: زمانی که شهر صنعتی البرز شکل گرفته است، حرفی از اوقافی بودن آن مطرح نبوده و حکومت وقت به حدی زمین داشته که اراضی اوقافی را واگذار نکند و اگر موافقتی هم صورت گرفته باشد، باید قراردادی با اوقاف بسته می شد.

وی تشریح کرد: قطعا حکومت قبل از انقلاب اسلامی اسناد وقفی این شهر صنعتی را در اختیار داشته است و ثبت و اسناد باید اعلام می‌کرده که این اراضی وقفی است، اما با این حال شاید بتوان بخشی از اراضی جایگزین به اوقاف داده و اراضی مورد ادعا را آزاد کرد که همه این موارد باید از سوی دستگاه قضایی تعیین شود.

جمالی پور با بیان اینکه هیات مدیره شهر صنعتی البرز باید دارای ۲ عضو از صنعتگران این شهر باشد، گفت: در مدیریت و توسعه هر شهری باید مطالبات ذینفعان لحاظ شود و هرگونه تغییر کاربری در این شهر بدون نظر شورای توسعه و برنامه ریزی استان قزوین ممنوع بوده و متخلفان باید به مراجع قضایی معرفی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز