خبرگزاری کار ایران

با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور؛

۴ طرح عمرانی بخش آب و فاضلاب و ۶ پروژه برقی در استان فارس افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۸۱۱

با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو ۴ طرح عمرانی بخش آب و فاضلاب و ۶ پروژه برقی استان فارس با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز پنجشنبه ۱۲ تیر فاز اول خط دوم آبرسانی به کلانشهر شیراز، واحدهای اول و دوم تصفیه خانه فاضلاب شماره ٢ شیراز، فاز اول طرح آبرسانی به سعادت شهر و ارسنجان، ٦ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ٣٣ مگاوات در مناطق لارستان، اقلید، ترکان، لامرد و نی ریز با مجموع سرمایه گذاری ١٤٠٠ میلیارد تومانی با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، افتتاح شد.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو در آیین افتتاح خط دوم آبرسانی به شیراز بیان کرد: تامین آب شیراز وابسته به ۱۷۰ حلقه چاه است.

قاسم تقی‌زاده خامسی افزود:حدود ۸۰ درصد آب شهر شیراز را حلقه چاه‌ها تامین می‌کند که در شهرهای مشابه به این شکل نیست و این کم نظیر است.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: امروز با بهره برداری از سامانه تصفیه خانه اتفاق بزرگی می‌افتد و وابستگی آب شیراز از ۸۰ درصد به ۴۰ درصد از لحاظ کمیت کاهش می‌یابد.

قاسمی عنوان کرد: از لحاظ کیفیت نیز بعد از آزمایش آب رسوب‌ها و سختی آب نصف شده و این اتفاق بی‌نظیری است و آب شهر شیراز جزو بهترین آب های کشور خواهد شد.

تقی زاده با بیان اینکه طول لوله‌های ۷۷ کیلومتر است،خاطرنشان کرد: طول طرح از ۱۲۲ کیلومتر به ۷۷ کیلومتر کاهش یافت و ایستگاه تروماژ از ۳ ایستگاه به یک کاهش یافته است و سه منبع فعال خواهد بود.

این مقام مسئول با اعلام به اینکه این تصفیه خانه به همت بخش خصوصی ساخته شده است، گفت: بخش خصوصی در این پروژه  ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده است و این پروژه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز