خبرگزاری کار ایران

با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور؛

سد شرفشاه افتتاح شد / بهره برداری از سیزدهمین سد مخزنی استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۸۰۲

مراسم بهره برداری و افتتاح سد مخزنی شرفشاه در بخش سومار از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس و استاندار و نمایندگان استان کرمانشاه ، قصرشیرین و گیلانغرب سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی سد شرفشاه افتتاح و به بهره برداری رسید .

در این مراسم هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه ضمن خدمات شایان دولت به منظور توسعه وعمران مناطق مرزی گفت : این سد با اعتبار 500 میلیارد تومان با هدف تامین آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی دشت‌های سومار و نفت شهر به میزان سه هزار و55 هکتار ، تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت در شهرهای سومار نفت شهر و بازارچه مرزی به میزان 11.3 میلیون متر مکعب و تامین آب مورد نیاز زیست محیطی منطقه به میزان 10 میلیون متر مکعب به بهره برداری رسید .

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بهره برداری از این سد اقدامی مهم و هدیه دولت تدبیر و امید برای آبادانی و عمران منطقه و توسعه زیر ساخت‌های سومار است، افزود: مردم با پویایی اقتصادی و تکمیل زیر ساخت ها دوباره در مناطق مرزی ساکن خواهند شد .

بازوند اضافه کرد : افتتاح این سد موجب رونق تولید محصولات کشاورزی وتوسعه این بخش در بخش سومار می شود. همچنین کشاورزی و نگه داشت جمعیت در نوار مرزی، توسعه صنعت توریسم و کنترل سیلاب های رودخانه "کنگیر " را از دیگر اهداف ساخت این سد است .

این مقام دولت بیان داشت : عملیات اجرایی سد شرفشاه از سال 1389 آغاز شد ودریاچه سد نیز در سطح 420 هکتار با قابلیت ذخیره سازی 121 میلیون متر مکعب پیش بینی شده است که با بهره برداری از آن علاوه برتامین آب مورد نیاز چهار هزار و 800 هکتار اراضی کشاورزی، آب مورد نیاز بخش صنعت و همچنین مشکل آب آشامیدنی منطقه نیز رفع می شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز