خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان قزوین:

واحدهای صنفی توزیع ادوات قلیان در قزوین پلمب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۸۱

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: عرضه و فروش ادوات قلیان بر اساس قانون جرم است و در صورتی که واحدهای صنفی در استان قزوین اقدام به این کار کنند پلمب می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فولیان در دومین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان قزوین اظهار کرد: باید بازرسی از واحدهای صنفی برای نظارت بر موضوع توزیع ادوات قلیان در واحدهای صنفی تشدید شود.

معاون دادستان قزوین با اشاره به اخطار به ۵۰ واحد صنفی در قزوین از ابتدای امسال تاکنون، افزود: برای مقابله با ترویج قلیان و  عرضه دخانیات غیر مجاز، اخطار جمع آوری از سوی بازرسی و نظارت به فروشندگان دخانیات داده شده است.

فولیان با بیان اینکه قلیان و دخانیات یکی از تهدیدهای جدی سلامت خانواده ها و جوانان به شمار می رود، خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم ورود به موقع و جدی در این حوزه داشته است و متصدیان و عرضه کنندگان متخلف نیز تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

وی به وضعیت پارک ها و افزایش جرایم در این مکان ها اشاره کرد و گفت: بهسازی و تامین امنیت پارک‌هایی که زمینه ارتکاب جرم در آن زیاد است باید در اولویت قرار بگیرد.

این مسئول، وضعیت عطاری‌ها را نگران کننده دانست و تصریح کرد: برخی عطاری‌ها به خرده فروشی مواد مخدر تبدیل شده اند و قرص‌های تقلبی، غیر مجاز و متادون در آن‌ها عرضه می‌شودکه باید بیش از پیش مورد  نظارت و بازرسی قرار گیرند.

عباس افلاطونی معاون سیاسی فرماندار قزوین نیز با بیان اینکه ۱۵۰ واحد خرید و فروش ضایعات مجاز و غیر مجاز در شهرستان قزوین شناسایی شده اند، افزود: این واحدها عمدتا در حاشیه شهر و نزدیک به اقبالیه قرار دارند و به نوعی مراکز خرید و فروش اموال سرقتی نیز محسوب می‌شوند.

معاون سیاسی فرماندار قزوین افزود: این واحدها باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و اختصاص زمین در اطراف شهر ساماندهی شوند.

افلاطونی ادامه داد: در صورت ساماندهی این واحدها امکان نظارت بهتر و بیشتر بر آنها فراهم خواهد شد و راه فروش اموال سرقتی نیز مسدود می شود.

وحید مقدم سلیمی سرپرست معاونت‌خدمات شهری شهرداری قزوین نیز در این نشست گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۶۰ بنگاه در قزوین اقدام به جمع آوری ضایعات می‌کنند و مجموع افراد فعال در این بنگاه‌ها ۴۰۳ نفر است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری افزود: نظارت شهرداری به موضوع جمع آوری زباله امنیتی نیست بلکه با نگاه ما کاری و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی است به همین سبب بهتر است باید در طول زمان این بنگاه‌ها به خارج از محدوده شهری هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر نظارت بر تفکیک از مبدا داشته باشیم عملا ارزش زباله ها کاهش یافته و کودکان کار نیز به زباله گردی روی نمی‌آورند،اظهار داشت: این امر موجب می‌شود بدون اینکه جایی پلمپ شود زباله گردی در قزوین کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز